Apple продължава да е най-скъпият бранд
Секция: Технологии
12 Май 2016 09:47
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Apple продължава да е най-скъпият бранд

/КРОСС/ Американското списание "Forbes" публикува годишната класация на най-скъпите марки в света. Тя за пореден пети път бе оглавена от "Apple ", като в първата петица влизат още "Google ", "Microsoft", "Coca Cola" и "Facebook".

"Apple " стана безспорен фаворит и тази година, независимо от това, че за пръв път от 13 години, имаше понижаване на тримесечните печалби, а акциите на компанията паднаха с цели 30% спрямо пика отпреди една година.

Журналистите на "Forbes" оценяват бранда "Apple " на $154.1 млрд., което е с 87% повече от аналогичния показател на "Google ", който идва на второ място в класацията.

"Брандът се оценява в зависимост от това, как го възприемат потребителите. За компанията е важно дали купувачът е готов да плати по-висока цена за дадения продукт и ще направили избора си в полза именно на този бранд", обяснява професорът по маркетинг и експерт по брандиране във "Уортън бизнес скул" в университета на Пенсилвания Дейвид Райбстайн.

Според журналистите на "Forbes" именно силата на марката позволява на "Apple " да продават своите смартфони на по-висока цена, независимо от това, че по характеристиките си те не се различават особено от продукцията на "Самсунг".

На второ място в класацията идва "Google " с $82,5 млрд. , следван от "Microsoft", чиято марка се оценява на $75,2 млрд.

"Coca Cola" запазва четвъртата позиция, като нейният бранд е поскъпнал малко спрямо предходната година от $56 млрд. до $58,5 млрд.

Първата петорка завършва с "Facebook" - $52,6 млрд. , който изпревари IBM.

В десетката на най-скъпите брандове в света влизат още "Тойота", "Дисни", "Макдоналдс" и "Дженерал Електрик".