/КРОСС/ Има обективни фактори, които пречат на приватицията на "Товарни превози". Така изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров обясни поредния неуспешен опит за приватизация. Според него причината не е това, че няма кандидат.
"Товарни превози" в цяла Европа са подложени на една много силна конкуренция поради една много проста причина: променя се структурата на индустрията. От тежката индустрия през последните 20 години и повече все повече се развива сферата на услугите. Сферата на услугите вози по-малко товари. Дори и самите индустрии поради технологичнотото си обновление започват да возят друг вид товари - много по-леки товари с много по-малки обеми. Това означава, че работата вече е и друг тип и по-малко. Това означава и голяма конкуренция. За да бъдат печеливши товарните превози в Европа, вече е задължително да возят на много дълги разстояния. Пазарът в България е малък и разстоянията от тази гледна точка не са достатъчно дълги. Тежкото състояние, в което се намират повечето товарни превози в Европа, не им позволява да направят разширяване и да направят една инвестиция в България, коментира пред БНТ Владимир Владимиров, изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ".
Според него всички останали причини са малко или повече спекулация. Включително и това, че могат да бъдат наложени запори поради това да бъде спряна приватизацията.
Задълженията към тези, които потенциално могат да наложат запори, облигационерите по втория облигационен заем са 134 млн.лева вече, т.е. те са намалени. Ако се случи приватизацията, тези пари отиват директно при тях. Хипотетично, ако гледаме старата оценка от първия конкурс - 107 млн. лева, 134 млн. става пренебрежимо малък заема. Не е това причината за това, че няма кандидат, каза още изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ".