Седмокласниците от Шумен с най-ниски резултати на матурите
Секция: БЪЛГАРИЯ
07 Юни 2016 15:07
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Седмокласниците от Шумен с най-ниски резултати на матурите

/КРОСС/ Министерството на образованието и науката обяви резултатите от националното външно оценяване на учениците от IV клас и от изпитите по български език и литература и по математика на учениците от VII клас. Постиженията на седмокласниците са по-ниски в сравнение с предходните години, стана ясно от изявлението на заместник просветния министър Диян Стаматов. По математика София-град отново е с най-високи оценки, а учениците в Шумен са се справили най-лошо, съобщи "Шуменска заря". 

На изпита по български език и литература (БЕЛ) в VII клас 9481 ученици не са се справили по първия модул, а слабите оценки по математика са 17 983. Един ученик по БЕЛ има 100 точки, а 37 ученици са се представили отлично по математика. Общо 759 ученици имат двойки на двата модула по български, за двата модула по математика двойките са 3881. (От 1 стр.)

Отлични оценки по БЕЛ са получили 2523 ученици, а по математика -1127 ученици. Според предоставената справка за малките матури от Регионалния инспекторат по образование в Шумен, седмокласнците в областта са получили по математика 579 двойки (42 процента), 449 тройки (32 процента). От 1378 явили се девет седмокласници са с оценки 5,5, а шестици няма. Средният успех по математика е среден 3,02.

Статистиката за оценките по български език и литература при седмокласниците показва, че при външното оценяване в областта двойките са 211 (15 процента), тройките - 341 (25 процента), с оценка 5,5 са общо 41 ученици (3 процента). От явилите се 1382 седмокласници нито един не е получил отлична оценка. Средният успех по БЕЛ е добър 3,76.

На изпита след IV клас учениците тази година имат по-лоши резултати по български език, по математика и по „Човек и природа", сочат данните на МОН.

Оценките се използват само за статистика и по нея се мерят резултатите на отделните учители и училища. Те не са определящи за крайните оценки на децата. От просветното министерство обявиха, че ще променят критериите за оценяване на малките матури след четвърти и седми клас.