Ще вкарваме работници от трети страни за адекватно обслужване по хотелите ни
Секция: Туризъм
07 Юли 2016 17:54
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Ще вкарваме работници от трети страни за адекватно обслужване по хотелите ни

/КРОСС/ За нуждите на туристическия бизнес ще вкарваме сезонни работници от трети страни.

Идеята е на министъра на туризма Николина Ангелкова. По думите й, гастарбайтерите ще могат да работят у нас 90 дни. По този начин, смята тя, сме щели да осигурим адекватно обслужване по хотелите ни.

Министър Ангелкова отчете и ръст от близо 20 % на чуждестранните туристи за първото четиримесечие, спрямо предходната 2015 година. Според нея най-голям интерес има към луксозните бази с 4 и 5 звезди, които обаче вече са заети почти на 100 %.

За да се засили интересът към България като дестинация за почивка и туризъм, ще се направят турове на 400 чуждестранни журналисти, съобщи още Николина Ангелкова.

В Казанлък днес тя отбеляза, че според маркетинговите проучвания за водещите ни туристически пазари, розата е един от символите, с които чужденците най-често асоциират България. Затова, посочи министърката - трябва да обединим усилията на всички ангажирани в процеса, за да направим този регион още по-популярен и да го утвърдим като една от най-посещаваните туристически дестинации.

Ангелкова посочи, че ръстът на посещения в новооткрития Музей на розата, за чието изграждане правителството отпусна 1 млн. лв., е 47% от откриването му към момента. По думите й община Казанлък е посрещнала над 220 хил. туристи по време на Фестивала на розата.

„Ние като администрация искаме да подпомогнем региона и да го утвърдим като един от символите на българския туризъм. Именно, затова една от осемте културно-исторически дестинации, които министерството разработи - „Долината на розите и тракийските царе" е съсредоточена изцяло в региона", заяви министърът на туризма. Една от деветте маркетингови туристически зони, според Концепцията за туристическо райониране на България, също обхваща „Долината на розите" и носи това име. Регионът е известен и като Долината на тракийските царе. Тук попадат и повече от 200 туристически атракции, които са включени в онлайн регистъра на Министерството на туризма.