Ето кой е най-великият филм на новия век
Секция: КУЛТУРА
24 Август 2016 10:14
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Ето кой е най-великият филм на новия век

/КРОСС/Кой е най-великият филм на XXI век? Този въпрос зададе BBC на 177 кинокритици. Проучването е предизвикано и от миналогодишната им анкета за най-големите американски кинозаглавия, в която критиката постави 6, правени в новото столетие.

Макар времето да играе роля за определението "филмова класика", искаме да покажем, че днес се правят още по-разнообразни филми, които ще останат в историята, ако им се даде шанс в огромното море от развлекателни възможности, коментира световната медия.

А най-великият филм на първите 16 години от XXI век се оказа мистериозният нео-ноар на Дейвид Линч "Мълхоланд драйв". Запаленият по трансцедентална медитация американец е следван от корейския си колега Уонг Карвай с романтичната приказка "В настроение за любов" и от сънародника си Пол Томас Андерсън с "Ще се лее кръв" на второ и трето място.

В челната десятка намират място основно продукции на американски и азиатски режисьори, един европеец и един иранец. Четвърта е оскаровата японска анимация Spirited Away, следвана от експерименталния филм "Юношество" на Ричард Линклейтър за порастването на едно момче, заснет в реално време.

Топ 10 продължава с "Ослепителният блясък на чистия ум" с Джим Кери и Кейт Уинслет (реж. французинът Мишел Гондри), "Дървото на живота" на Терънс Малик, Yi Yi: A One and a Two на лицето на тайванската "нова вълна" Едуард Янг и "Развод" на иранския режисьор Ашгар Фахради, за да завърши с "Няма място на старите кучета" на Джоел и Итън Коен.

Във втората десятка европейските режисьори присъстват с четири филма: документалният "Акт на убиване" на датчанина Джошуа Опенхаймер (номер 14), "Четири месеца, три седмици и два дни" (15) на румънеца Кристиан Мунгиу, Holu Motors на французина Леон Кара (16) и "Бялата панделка" на Михал Ханеке на 18-а позиция.

В допитването са участвали филмови критици, изследователи и журналисти от всички континенти освен Антарктида.