По третата линия на метрото ще се движат влакове без машинисти
Секция: БЪЛГАРИЯ
21 Септември 2016 17:36
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
По третата линия на метрото ще се движат влакове без машинисти

/КРОСС/Влакове без машинисти и изцяло нов вид обезопасени станции ще има по третата линия от софийското метро, съобщи Дарик. Кметът на София Йорданка Фандъкова съобщи, че до една година трябва да бъде пуснато движението по основните пътни артерии, които в момента са блокирани заради строителството на новия метролъч. От началото на 2017 г. пък ще заработи и тунелопробивната машина. А очакванията на общината са през 2019 г. подземната железница да свързва северните части на столицата с квартал "Горна баня". До края на годината се очаква да бъде пуснато движението по бул. "Гоце Делчев", където в момента се строи една от метростанциите по новата отсечка. Освен спирка на подземната железница, там ще бъде изграден подземен тунел за автомобили и пешеходен подлез, посочи кметът на столицата Йорданка Фандъкова. "Очаквам до края на годината да бъде освободено движението по бул. "Гоце Делчев", да бъдат изградени връзките с локалните платна, да бъде възстановено нормалното движение в трасето на трамвай номер 5. Това означава, че оттук автомобилите и пешеходците могат да правят десен завой и да излизат на бул. "Цар Борис III". По останалите обекти до края на следващата година постепенно ще се възстановява движението", обобщи столичният кмет. А след изграждането на новата линия, по нея ще тръгнат влакове без машинисти. Шефът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев обясни, че ще се изградят и по-безопасни перони. "Самите влакове са с опция за работа без машинист. Освен това станциите на третата линия, с оглед по-голяма безопасност на пътниците, ще бъдат със стъклени прегради между пътниците и пероните с височина 1,5 м. Като дойде влакът се отварят вратите, хората преминават след това се затварят преградите и влакът тогава тръгва", разясни инж. Братоев. До две години и половина ще бъде пуснат и новият.