Клиенти на ЧЕЗ за пореден път останаха без ток заради строителна фирма
Секция: БЪЛГАРИЯ
06 Октомври 2016 14:12
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Клиенти на ЧЕЗ за пореден път останаха без ток заради строителна фирма

/КРОСС/Невнимателни изкопни работи станаха причина за скъсване на кабел 10 kV в гр. София в сряда. В резултат на това на 05.10.2016 г. без електрозахранване останаха 654 клиенти на ЧЕЗ в ж.к. „Света Троица" и ж.к. „Фондови жилища" за периода от 14:00 ч. до 15:45 ч. Девет домакинства от ж.к. „Фондови жилища" стояха без електрозахранване повече от час. Дежурните екипи на ЧЕЗ реагираха незабавно и отстраниха нанесените повреди на съоръжението максимално бързо.

Това е трети случай в рамките на 4 дни, в който изкопни работи на строителни фирми причиняват прекъсване на електрозахранването на обслужваната от ЧЕЗ територия в Западна България. На 2 октомври, неделя, близо 2000 клиенти на ЧЕЗ от столичните квартали Бистрица, Симеоново и вилна зона Симеоново-Драгалевци стояха без ток за повече от час. На следващия ден над 1500 домакинства от гр. Бяла Слатина бяха за около 40 минути без електрозахранване заради несъобразени изкопни дейности.

С цел осигуряване на спокойствието на българските граждани ЧЕЗ призовава стриктно да се спазват съгласувателните процедури и компаниите, които извършват строителни и ремонтни дейности да подават съобщения за предстоящи изкопни работи поне една седмица предварително на факс 02/92 92 551, на имейл адрес zaklienta@cez.bg, както и на денонощната телефонна линия 0700 10 010. Само за 2015 г. 919 000 домакинства стояха без електричество в продължение на общо 1 274 часа поради несъобразени изкопни работи.