Волгата с еленчето закръгли 60-е
Секция: Автомобили
24 Октомври 2016 12:40
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Волгата с еленчето закръгли 60-е

/КРОСС/ Преди 60 години, на 10-и октомври 1956-а година, от конвейера на Горкиевския автозавод слязоха първите серийни седани ГАЗ-21 Волга. Машината стана един от ярките символи на съветската автомобилна промишленост и получи широка известност дори извън пределите на страната и на соц.лагера. Работата над автомобила е стартирала през 1953-а година под ръководството на Александър Невзоров и само след 12 месеца на лице е бил първият прототип направен на ръка. През 1955-а правят три прототипа с което става ясно готовността на завода да започне производството на новия модел, което и става през 1956-а година, пише auto-press.net.

Масовото производство на автомобила тръгва през 1957-а и в първия си вариант ГАЗ-21 е с двигател 2,42 литра и мощност 65 к.с. Малко по-късно го заменя 2,45 литров мотор с мощност 70 к.с. Още от самото начало е имало възможност за избор на предавателна кутия - тристепенна механичана или автоматична.

Дизайнер на проекта е Лев Еремеев, който използва последните модни тенденции на автомобилостроенето в Европа и Северна Америка. Купето е с изключително модни за времете си линии, с изобилие от хромови елементи. Визитна картичка на колата става фигурката на еленчето на предния капак. Особенна черта на първата произведена серия е петолъчката в центъра на радиаторната решетка, заслуга за което има фелдмаршал Жуков, на когото не харесали другите варианти на предницата.