Клиенти на ЧЕЗ за пореден път останаха без ток заради строителна фирма
Секция: БЪЛГАРИЯ
01 Ноември 2016 10:03
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Клиенти на ЧЕЗ за пореден път останаха без ток заради строителна фирма

/КРОСС/ Фирма скъса кабел на ЧЕЗ Разпределение България при извършване на строително-монтажни дейности в София вчера. Без електрозахранване от 14:46 ч. до 15:28 ч. останаха 1 309 клиенти на ЧЕЗ в ж. к. „Свобода и ж. к. „Бенковски". Дежурните екипи на ЧЕЗ реагираха незабавно и отстраниха нанесените повреди на съоръжението максимално бързо.

Това е седемнадесетият случай от началото на октомври, в който невнимателни или несъгласувани изкопни и строително-монтажни дейности на фирми, причиняват прекъсване на електрозахранването на обслужваната от ЧЕЗ територия в Западна България, което води до неудобства за гражданите и до непредвидени разходи за отстраняване на щетите.

ЧЕЗ изготви констативен протокол за причинената от фирмата авария и ще предяви претенции за нанесени имуществени щети. Компанията ще продължи да информира обществеността за причините за прекъсване на електрозахранването.

С цел осигуряване на спокойствието на българските граждани ЧЕЗ призовава стриктно да се спазват съгласувателните процедури и компаниите, които извършват строителни и ремонтни дейности да подават съобщения за предстоящи изкопни работи поне една седмица предварително на факс 02/92 92 551, на имейл адрес zaklienta@cez.bg, както и на денонощната телефонна линия 0700 10 010. Само за 2015 г. 919 000 домакинства стояха без електричество в продължение на общо 1 274 часа поради несъобразени изкопни работи.