Президентският дебат по БНТ предизвика силен обществен и медиен интерес
Секция: БЪЛГАРИЯ
11 Ноември 2016 17:46
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Президентският дебат по БНТ предизвика силен обществен и медиен интерес

/КРОСС/Решителният телевизионен дебат между кандидатите за президент на България, който Българската национална телевизия организира, предизвика широк обществен и медиен отзвук и се позиционира сред най-гледаните предавания в българския ефир вчера. Цецка Цачева и Румен Радев снощи застанаха в равностоен диспут със своите позиции и идеи по най-важните теми за президентската институция. Въпросите на водещата Добрина Чешмеджиева бяха базирани на данни от експресно-национално допитване на „Алфа Рисърч", което показва по какви теми за хората е най-важно да чуят мнението и позицията на претендентите за държавен глава.

Извънредното предаване, което започна точно в 20:30 часа, продължи 100 минути и бе сред лидерите за зрителското внимание. 25,7% от всички, гледали в този момент телевизия, са проследили дебата по БНТ1 и БНТ Свят. Данните на GARB Audience Measurement Bulgaria сочат, че почти 700 000 зрители са предпочели ефира на обществената телевизия в този часови пояс. Силен интерес бележи темата за външнополитическите приоритети на двамата претенденти, механизмите за справяне с бежанския поток, отговорността на България като външна граница на ЕС и отношенията с Турция. Отговорите на Цецка Цачева и Румен Радев са привлекли над 28% аудиторен дял. Най-висока гледаемост е отчетена за времето, в което кандидатите изясняват позицията си по въпроса какво може да направи българският президент за осъществяване на съдебната реформа и борба с корупцията. Разговорът по тази тема е проследен от 822 000 зрители по двата канала на медията. Според пийпълметричните данни друг акцент в политическия дуел са енергийните проекти, при който обществената телевизия отчита рейтинг от 11%.

Проучването на GARB Audience Measurement Bulgaria показва, че интересът към дебата е бил пропорционално разпределен по пол и населено място.

Българската национална телевизия даде възможност и на други медии да предават дебата на живо. Той бе преизлъчван в ефира на общественото радио и още над 10 електронни медии.