Ferrari 812 Superfast e най-мощният атмосферен „жребец”
Секция: Автомобили
17 Февруари 2017 10:28
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Ferrari 812 Superfast e най-мощният атмосферен „жребец”

/КРОСС/Тази година Ferrari ще отпразнува своя 70-годишен юбилей. Толкова ще направят и V12 двигателите на компанията. Вярно, първите подобни мотори са били със смешни параметри: 1,5 литра работен обем при модела 125 S (100 - 118 к.с.) и 1,9 литра при 159 S (125 к.с.).

Показателите на новия Ferrari 812 Superfast, който се явява модернизирана версия на флагманското купе F12berlinetta, са наистина впечатляващи: работният обем на двигателя F140 е увеличен от 6,3 на 6,5 литра, максималната мощност е 800 к.с., а въртящият момент е 718 Нм, като 80% от него идват още при 3500 об/мин. Това превръща Superfast в автомобила с най-мощен атмосферен двигател в историята на Ferrari: при F12tdf параметрите са 780 к.с. и 705 Нм.

Технически 812 Superfast копира много сериозно F12tdf. Двигателят отново е снабден с технологии от Формула 1 (конкретно всмукателните и изпускателните клапани), 7-степенният „робот" F1 DCT е с променени предавателни числа и подобрена скорост за смяна на предавките. От Маранело казват, че системата за „виртуално скъсяване на междуосието" (Passo Corto Virtuale 2.0) е усъвършенствана, което важи и за SSC (Side Slip Control 5.0). Под предната броня се намира активен аеродинамичен елементи.

Не се размина и без сензации: 812 Superfast е първото серийно Ferrari с електрически усилвател на волана, заменил традиционния хидравличен.

„Сухото" тегло на модела е 1525 кг. Това е със 110 кг повече спрямо F12tdf, но разликата в мощностите на двигателите води до това, че в динамично отношение между двата модела няма разлика: ускорение до 100 км/ч за 2,9 секунди и максимална 340 км/ч.

Макар и силуетът да е познат, 812 и F12 не могат да бъдат сбъркани един с друг. Всичките външни панели на Superfast са нови, а предната част е станала още по-агресивна. Общият стил на задницата е оформен в духа на един от най-известните модели на Ferrari - купето 365 GTB4 Daytona.

Напълно преработен е и салонът. Тук виждаме нов приборен панел, леко се различава воланът и седалките, централната конзола и вентилационните отвори също са нови.
Публичният си дебют Ferrari 812 Superfast ще направи на автомобилния салон в Женева, започват на 7 март. Да му се порадваме, защото това вероятно е лебедовата песен на V12 атмосферните двигатели на Ferrari.