Биолози откриха капсулирани форми на живот на 50 000 години
19 Февруари 2017 10:15

Биолози откриха капсулирани форми на живот на 50 000 години

/КРОСС/Учени откриха в пещери в Найка, Мексико, запазени микробни форми на живот, капсулирани в кристали, отпреди 50 000 години, съобщават световни медии.

Странните "спящи" микроорганизми са преживели през цялото това време, като са се хранили с минерали на желязото и магнезия.

"Това е суперживот и е поредно доказателство за това как микробите могат да оцелеят при екстремни условия на Земята, коментира Пенелъпи Бостън от Астробиологическия институт на НАСА.

Откритите микроби са били съживени на място и в лабораторни условия. Сред тях фигурират 40 различни щама, а също така и вируси. Те са толкова странни, че най-близките им роднини са с 10% по-различни от тях в генетично отношение. За сравнение това толкова ги отдалечава, колкото примерно хората са по-различни от гъбите.

Пещерите в Найка са изоставени оловни и цинкови мини и са дълбоки 800 м. Някои са високи като катедрали и по стените им с желязна руда са образувани кристали.

Температурата е много висока и учените е трябвало да носят специални костюми, подобни на тези на космонавтите. Екипите са могли да работят на смени за не повече от 20 минути.