Неков: Храните второ качество са корпоративен расизъм срещу българите
Секция: ПОЛИТИКА
16 Март 2017 11:22
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Неков: Храните второ качество са корпоративен расизъм срещу българите

/КРОСС/„Европейският съюз е единен пазар, в който има еднакви задължения за всички производители. Лошите храни рефлектират в лошо обществено здраве. Силно вярвам, че България не трябва да стои в очакване, затова призовавам Българската агенция по безопасност на храните за приключване на анализите в кратки срокове, за да стане ясно кой в Европа ни третира като втора ръка европейци". Това заяви в пленарна зала евродепутатът Момчил Неков относно доклада „Храни и фуражи, правила относно здравеопазването на животните и хуманното отношение към тях, здравето на растенията и продукти за растителна защита".
Според Неков, храни второ качество за източноевропейците представлява корпоративен расизъм и той трябва да спре. „В центъра на политиките на Европейския съюз трябва да бъдат европейските граждани и тяхното здраве и право на информиран избор. Това включва както качеството на храните и хранителната безопасност, така и съображенията свързани с отглеждането и разпространението на ГМО, срещу което мнозинството българи и европейци застават твърдо."
„В този контекст, смятам за унизително поведението на производителите, които изпращат храни с по-лоши показатели на потребителите в Централна и Източна Европа", каза Неков.
Българският евродепутат също така заяви, че има нужда от повече контрол и наказателни мерки срещу нарушителите в името на здравето на европейците.
Момчил Неков стартира кампанията „Да защитим българския вкус", чиято цел е запазването и популяризирането на традиционните български храни и продукти, както и тяхната защита чрез европейските механизми за географски означения. Чрез кампанията си, евродепутатът се опитва да помогне българските продукти да се търсят, купуват и произвеждат повече. „Борбата срещу корпоративния расизъм може да бъде водена от нас българите, като потребители. България и българите заслужаваме повече", заяви в заключение българският евродепутат.