Двете уникални потребителски организации на ЧЕЗ навършиха 4 години
Секция: БЪЛГАРИЯ
19 Март 2017 11:55
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Двете уникални потребителски организации на ЧЕЗ навършиха 4 години

/КРОСС/ Енергийният омбудсман и Потребителският съвет към ЧЕЗ отчетоха ползите от дейността си по случай Международния ден на потребителя

Двете уникални потребителски организации на ЧЕЗ - Енергийният омбудсман и Потребителският съвет - отбелязаха четвъртата година от създаването си по време на тържествено заседание по случай Международния ден на потребителя, 15 март. Намаляване на сроковете за обслужване на клиентите, оптимизиране на процесите и по-добра защита на интересите на клиентите са основните подобрения, които са въведени в практиките на компаниите на ЧЕЗ по препоръка на енергийния омбудсман и Потребителския съвет.

Позицията енергиен омбудсман е създадена на 11 март 2013 г. в съответствие с Директива 2009/72/ЕО на Европейския парламент относно общите правила за вътрешния пазар на електроенергия и има за цел да повиши качеството на обслужване на клиентите, както и да осигури ефективност в работата на дружествата от групата ЧЕЗ. Първият енергиен омбудсман на ЧЕЗ вБългария е Радослав Димитров.

Потребителският съвет е учреден на 23.05.2013 г. Създаването му е нова стъпка, която ЧЕЗ предприема, в изпълнение на стремежа си да застане по-близо до потребителите, да се вслуша в техните препоръки и да се съобрази с техните изисквания. Членове на съвета са независими потребителски организации като Българската национална асоциация „Активни потребители", Федерацията на потребителите, Независимият съюз на потребителите, Институтът за енергиен мениджмънт, утвърдени експерти в електроенергетиката и граждански сдружения.

През 2016 г. Енергийният омбудсман е поел 22 ангажимента към клиенти, от които 15 са изпълнени, а 7 са в процес на изпълнение. Целта на промените е да се спести време и да се улеснят клиентите.

Излизането на битовите клиенти на отворен пазар, кражбите на електроенергия и посегателствата над електроенергийната инфраструктура бяха основни теми за дискусия на Потребителския съвет през 2016 г. Въз основа на анализ на добрите международни практики експертите на съвета призоваха за въвеждане на Етичен кодекс на търговците на електроенергия и да бъдат взети мерки за защита на клиентите в процеса на смяна на доставчик. По отношение на кражбите на електроенергия те призоваха за по-строги и ефективни санкции и подкрепиха идеята на регионалния мениджър на ЧЕЗ с увеличените санкции, след приспадане на присъщите разходи на дружествата, да бъде създаден фонд за целеви инвестиции или в помощ на енергийно бедните.