Проучване "таен клиент" разкри проблемите в туроператорските фирми у нас
Секция: Туризъм
23 Март 2017 14:40
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Проучване "таен клиент" разкри проблемите в туроператорските фирми у нас

/КРОСС/Липсата на ясен сценарий за посрещане на клиенти на туроператорски фирми е сред основните проблеми, отчетени при проучване тип "таен клиент", по поръчка на "Travel Academy", състояло се в периода 6 - 20 март, съобщи Димо Желев - съосновател на "Travel Academy".

Направени са били 60 проверки в десет агенции, офериращи почивки в чужбина, като са били изследвани основните дестинации, предпочитани напоследък от българите - Гърция, Турция, Италия. Половината от проверките на тайните клиенти са били лични посещения в офиси, а останалата част - обаждания по телефона. Проучването е осъществено на партньорски начала.

"Офисите на фирмите са добре направени, клиентите са доволни от тях, но мен ме втрещява, че няма ясен сценарий за посрещане на клиентите - класическо посрещане, със задаване на въпроси, предоставяне на оферти, вземане на информация за обратна връзка", коментира Желев.

Той отбеляза, че по-лесно е да бъде задържан един клиент, отколкото да се намери нов и в този смисъл да не се попита по кое време иска да почива клиентът е недопустимо. По думите му, най-ефективният начин за решаване на дефицита на кадри в туризма е те да бъдат обучени, а не да се наемат допълнително хора.

Според другия съосновател на "Travel Academy" Антон Пенев очаква ни силен летен сезон по морето - 20% повече туристи, но ще има проблем с кадрите. Сега имаме туристи, но нямаме хора да ги обслужват, допълни той и информира, че вериги хотели по морето сега кандидатстват за кадри от трети страни - Украйна и Молдова, въпреки специалистите, които България подготвя.