Европейският парламент призова за по-строги мерки срещу автомобилните производители
Секция: Автомобили
04 Април 2017 18:00
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Европейският парламент призова за по-строги мерки срещу автомобилните производители

/КРОСС/ Европейският парламент гласува проект на препоръки към Европейската комисия и държавите членки относно въвеждането на по-строги изисквания за тестовете и проверките на нови автомобили по пътищата на Европейския съюз, съобщиха от пресцентъра на ЕП.

Причината - известният повече от десетилетие факт, че нивата на вредни емисии от дизелови автомобили, измерени в лабораторни условия са много по-ниски от тези, измерени при реално шофиране на пътя.

В отделно гласуване евродепутатите промениха условията за одобряване на типа на моторните превозни средства в Европа, за да защитят околната среда, направят тестовете по-независими, с по-строг контрол за колите, които вече са на пътя.

Незадължителните препоръки към Комисията и Съвета са част от окончателния доклад на анкетната комисия по измерването на емисиите в автомобилния сектор.

Членове на комисията обобщават, че въпреки че ЕК и държавите членки са наясно от повече от десетилетие с несъответствията между нивата на вредни емисии от дизелови автомобили, измерени в лабораторни условия и тези при реално шофиране на пътя, те не са предприели подходящи мерки, за да защитят качеството на въздуха и общественото здраве.

Освен това, при извършването на стандартни тестове за одобрение на типа държавите членки не са допускали възможността или търсили за наличие на измервателно-коригиращи устройства. ЕК също не е изразила подобни подозрения. След скандала с емисиите на „Фолксваген", който избухна през септември 2015 г., ЕК очакваше държавите членки да проведат разследвания и затова не оказа допълнителен натиск върху тях, но те не успяха да санкционират производителите на автомобили, нито да изтеглят от пазара неизправните автомобили, е отбелязано още в текста.

Основните препоръки са свързани с изготвяне на ново законодателство в областта на качеството на въздуха и политиките в тази сфера, както и преразглеждане на правилата за типово одобрение на автомобили в ЕС, за да предотвратят по-нататъшни скандали относно вредните емисии.

В отделно гласуване Парламентът одобри промени в проекта на ЕК за регламент относно одобряването на типа на моторните средства за продажба, за да подобри контрола върху работата, извършвана от центровете за проверка и националните органи. Проверките на автомобили, които вече са на пътя трябва да се задълбочат, а ЕК следва да получи повече права за надзор, за да проверява дали националните органи си вършат работата, като в някои случаи, и да провежда тестове на автомобили.

Държавите членки на ЕС трябва да извършват ежегодни изпитвания на определен брой типове автомобили, които общо са най-малко 20% от броя типове, пуснати на пазара в същата държава членка през предходната година. Производителите на автомобили, които фалшифицират резултатите от изпитванията трябва да бъдат санкционирани с до 30 000 евро за превозно средство, се казва още в текста. Приходите от административните глоби ще служат за подпомагане на надзора на пазара, обезщетение на засегнатите потребители и защита на околната среда.