Акценти в пресата
Секция: Преглед на печата
23 Май 2017 07:39
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Акценти в пресата

/КРОСС/ "Европейската комисия настоява за по-стриктен надзор на банките, съобщава вестник "Сега". Изданието обяснява, че почти 3 години след кризата с фалита на КТБ, от Брюксел отново настояват за по-стриктен контрол от страната на БНБ и Комисията за финансов контрол върху банковите и небанковите финансови институции. Брюксел критикува още високите нива на сивия сектор в страната и настоява за обективен механизъм за формиране на минималната работна заплата, посочва още всекидневникът.

"Румен Радев се среща с Реджеп Ердоган в Брюксел", съобщава вестник "24 часа". Българският президент и турският му колега ще се засекат на форума на НАТО на 25 май. Оттам Радев ще лети за Ватикана и папата ще го приеме на 26 май, допълва още изданието.

Вестник "Труд" пише на първата си страница: "България за втора година е на първо място в Европейския съюз по убити при катастрофи". Данните са на Съюза на българските автомобилисти. Основният показател, по който се сравнява безопасността на движението в страните членки на ЕС, са загиналите по пътя. За 2016 година в жертвите на пътя са<span> 708 и България заема челна позиция с 99 убити на 1 млн. население, допълва всекидневникът.

"Повече от 1 млрд. лева годишно губи България от липсата на тол система". Мнението е на Ивайло Константинов, член на транспортната комисия в парламента. Коментарът му за вестник "Монитор" е по повод поредно спиране на процедурата за възлагане на обществена поръчка за внедряване на системата заради три жалби заради краткия срок за подаване на оферти. Тол системата е по-справедливият начин за определяне на пътните такси, въпреки че има финансово отражение за превозвачите. Това коментира от своя страна Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи. По думите му, браншът подкрепя въвеждането й, но ако обхваща само магистрали и първокласни пътища, уточнява още "Монитор".