Депутатът от БСП Донка Симеонова: Наредбата за приобщаващо образование трябва да бъде отменена
Секция: ПОЛИТИКА
20 Юни 2017 14:33
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Депутатът от БСП Донка Симеонова: Наредбата за приобщаващо образование трябва да бъде отменена

/КРОСС/ Цялостната дейност на социалистките в област Стара Загора ще бъде под знака на инициативата "Жени срещу насилието". Това стана ясно от срещата на народния представител Донка Симеонова и председателят на областната структура на жените-социалистки Донка Динева с казанлъшки активистки. Жените от БСП в региона планират дискусии, зелени акции, конференции, пътуващи форуми и инициативи в сферата на образованието.

„В национален мащаб са планирани законодателни инициативи в подкрепа на млади семейства, самотни жени и възрастни, както и такива по проблемите на равнопоставеността", каза Симеонова, представяйки идеите от националния форум на социалистките.

По думите ѝ повечето срещи, които е провела са свързани с желанието на хората да се ограничи агресията сред учениците, затова и основната тема трябва да се постави в училището. В срещата участваха и общинските съветнички на левицата Моника Динева и Теодора Иванова, които предложиха конкретни мерки за превенция на насилието.

„В настоящата образователна нормативна уредба липсват инструменти за работа с агресивни ученици. Учители в страната нееднократно изразяват своето недоволство от Наредбата за приобщаващото образование.", коментира депутатът от Комисията по образованието и науката в 44 НС. По този повод Симеонова, заедно с депутатите Веска Ненчева и Ирена Анастасова, питат министъра на образованието и науката Красимир Вълчев в петък какви са изводите на министерството по отношeние на прилаганата Наредбата.

Донка Симеонова е категорична, че Наредбата за приобщаващото образование трябва да бъде отменена, тъй като е твърде бюрократична, неработеща, с неефективни мерки, в нея липсва координация между институциите, отнема времето на учителя за работа с учениците и неограничава агресията в училище, по мнението на учители, директори и на родители, дошли в приемната ѝ.

Наредбата няма финансово и кадрово обезпечение, за да се превърне в работещ и полезен документ.