Двигател на "Ферари" за втора поредна година е №1 в света
Секция: Автомобили
22 Юни 2017 14:25
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Двигател на "Ферари" за втора поредна година е №1 в света

/КРОСС/ Организаторите на ежегодния конкурс „Световен двигател на годината" обявиха резултатите от гласуването за 2017. Жури от 58 журналисти от цял свят определиха победителите в 12 категории. Голяма част от тях и преди са печелили наградата.

За №1 в света в общото класиране бе обявен битурбо моторът Ferrrai F154 V8 с обем 3,9 литра, съобщава Automedia. Агрегатът с мощност 670 к.с. печели наградата за втора поредна година.

Този път организаторите са добавили и още две категории - „най-добър нов двигател на годината" и „най-добър електрически двигател на годината".

Любопитното е, че сред победителите няма нито един дизелов агрегат. Единствено 2,0-литровият дизел Mercedes OM 654 успя да влезе в тройката в категорията на „новите мотори".

Победители в конкурса за 2017 г.

„Двигател на годината": Ferrari V8 3.9 Biturbo*

(второто място е за 3,0-литров боксер на Porsche, а третото за 1,5-литровия мотор на BMW).

„Най-добър нов двигател": Honda V6 3.5 Biturbo Hybrid

(в Топ 3 влизат от 2,0-литровият дизел на Mercedes-Benz и 2,9-литровия V6 на Alfa Romeo Giulia)

Най-добър спортен двигател: Ferrari V8 3.9 Biturbo*

(втори е 4,0-литровият боксер на Porsche, а трети - 4,0-литровият V8 битурбо на Mercedes-AMG)

„Най-добър електрически двигател": Tesla Model S/Model X

(следват BMW i3 и моторът на General Motors, поставян на Chevrolet Bolt)

„Най-добър екологичен двигател": Tesla Model S/Model X*

(второ място за 1,5-литровия бензинов мотор от хибрида BMW i8 и трето за електромотора на Chevrolet Bolt)

„Най-добър двигател с обем до 1,0 литър: Ford EcoBoost 1.0 Turbo*

(В топ 3 влизат още 1,0-литров бензинов мотор на Volkswagen и 2-цилиндровият мотор на BMW i3)

„Най-добър двигател с обем 1,0-1,4 л: Peugeot-Citroen 1.2 Turbo*

(следват 1,2-литров мотор с 3 цилиндъра на BMW, поставян на MINI, и 1,4-литровия TFSI на Volkswagen)

Най-добър двигател с обем 1,4-1,8 л: BMW 1.5 Turbo Hybrid*

(второто място е за 1,5-литровия турбомотор на BMW, поставян на 1-Series, и 1,8-литровият TFSI на Audi)

„Най-добър двигател с обем 1,8-2,0 л: Porsche 2.0 Turbo

(втори е 2,0-литров тубомотор на Mercedes-AMG, а трети - 2,0-литровият TFSI на Audi)

„Най-добър двигател с обем 2,0-2,5 л: Audi 2.5 TFSI*

(следват 2,5-литров мотор Porsche и 2,3-литровият EcoBoost на Ford, поставян на Focus RS и на Mustang).

„Най-добър двигател с обем 2,5-3,0 литра: Porsche 3.0 Biturbo*

(в тройката влизат 6-цилиндровият турбомотор на BMW (M3, M4) и 2,9-литровият битурбо V6 на Fiat Chrysler (Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio).

„Най-добър двигател с обем 3,0-4,0литра: Ferrari V8 3.9 Biturbo*

(втори е 4,0-литровият битурбо V8 на Mercedes-AMG, а трети - 4,0-литровият мотор на Porschе)

„Най-добър двигател с обем над 4,0 л: Ferrari V12 6.3*

(в топ 3 влизат 5,2-литровият V10 на Audi и 6,5-литровият V12 на Lamborghini).

Заб: Със звездичка са отбелязани победителите в конкурса от 2016 г.