Паргов: Принципът за приемане на решения за градския транспорт е "дайте да дадем"
Секция: ПОЛИТИКА
23 Юни 2017 09:24
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Паргов: Принципът за приемане на решения за градския транспорт е "дайте да дадем"

/КРОСС/ Вчера в Столичния общински съвет се рaзгоря горещ спор дали и с колко да се удължи договорът на една от частните фирми, които обслужват линии на градския транспорт. На този фон хората в столицата продължават в пикови часове да чакат автобус, тролей или трамвай често по повече от 20 минути, а вечер след 23 часа алтернатива на личния автомобил са таксито и пешеходството. Гости в "Денят започва" са общинските съветници Зафир Зарков от ГЕРБ и Калоян Паргов от БСП

Зафир Зарков обясни, че вчера е ставало въпрос за еднократно удължаване на линиите. Колегите му от района, който се обслужва от тях, са внесли доклада с основното идея да не влошават транспортното обслужване на района, тъй като столичния автотранспорт няма как да предложи равностойни или по-добри транспортни средства, за да осигури необходимия комфoрт. Транспортният оператор има споразумение за цена, която е по-ниско от цената, на която вози общинският транспортен оператор и на практика има една по-качествена и по-евтина услуга за столичани, обясни общинският съветник. Това се налага докато столичният градски транспорт успее да закупи автобуси, с които да обслужва тези линии. Той заяви, че София няма да закупува повече дизелови автобуси.

Паргов е на мнение, че някой трябва да понесе отговорност за това, че е разбрал едва миналата година, че през 2017-2018 г. изтичат договори. Според него вчера принципът на приемане на решения е бил "дайте да дадем", защото автобусите щели да бъдат 30-годишни. От БСП са призовали някой да подаде оставка заради това, че е изпуснат моментът за купуване на нови автобуси. Аргументите с намаляването на най-високата цена в столичния автотранспорт от 3.56 на 3 лева и така ще се спестят 300 000 лева на софиянци, общинският съветник определи като аргумент в обратната посока, защото е можело да дадат на столичния автотранспорт 30 милиона и да се акумулират средства за закупуване на нови автобуси.