Изкуствен интелект ще тласне бизнеса напред?
Секция: Технологии
23 Юни 2017 12:48
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Изкуствен интелект ще тласне бизнеса напред?

/КРОСС/ Внедряването на изкуствен интелект в системите за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM) ще се отрази позитивно на бизнеса. Очаква се технологията да създаде над 823 хиляди работни места и да увеличи приходите на бизнеса с $1,1 трлн. към 2021 г., според съвместно изследване на IDC и доставчика на облачни CRM решения Salesforce.com, което обхваща водещи икономики като САЩ, Германия, Великобритания, Япония, Канада и Австралия.

Изкуственият интелект (AI) може да реши едновременно няколко задачи, свързани със CRM системите - да ускори цикъла на продажбите (от търсенето на потенциални пазари и потребители до сключване на сделка), подобряване на маркетинговите кампании и познаваемостта на бранда.

AI може да повиши приходите чрез по-ефективен продуктов маркетинг, да намали разходите за поддръжка на кол центрове при ръст на обработените заявки, за подбор на персонал и търсене на партньори, да оптимизира ценообразуването и логистиката и да съкрати загубите от измами.

Прогнозата сочи, че интеграцията на технологии за изкуствен интелект ще увеличи сумарните приходи на бизнеса с $1,1 трлн. към 2021 г., от които $356 млрд. ще дойдат от намаляване на разходите и повишаване на производителността вследствие на автоматизацията на работния процес.

Най-силно въздействие AI ще окаже на компаниите в САЩ, където се очаква технологията да повиши приходите им общо с $596 млрд. към 2021 г. Следват Япония с $91 млрд., Германия с $62 млрд. и Великобритания с $55 млрд.

В частност, клиентите на Salesforce - най-големия играч на пазара за CRM системи с дял около 19,7% - ще увеличат приходите си с $293 млрд. и ще създадат 155 хиляди нови работни места, благодарение на изкуствения интелект.

Същевременно, към края на 2020 г. разходите на световния бизнес по внедряване на когнитивни системи и изкуствен интелект, вкл. хардуер, софтуер и услуги, ще нараснат до $46,3 млрд. За сравнение, тези разходи възлизат на около $7,9 млрд. в момента.

На фона на негативните оценки на някои експерти, IDC прогнозира, че AI ще способства за отварянето на 823,7 хиляди нови работни места и на нови длъжности. Част от персонала наистина ще бъде съкратен, но в същото време разширяването на компетенциите ще разкрие нови кариерни перспективи.

IDC вярва, че 2018-та ще стане ключова година за внедряване на изкуствения интелект - почти половината анкетирани (41%) компании възнамеряват да адаптират AI за своите нужди в близките две години.

Като най-популярни технологии се очертават поддържащите системи (бази данни, моделиране на бизнес процеси, стандартизация и обработка на информация) - 38%, подготовката на данни и усъвършенстваните инструменти на база изкуствен интелект - 35%, системният анализ на социални мрежи и анализът на тоналността на текста - 33%.

Като най-перспективни сфери на приложение на изкуствения интелект се посочват обслужването на клиенти - 43%, поддръжката (логистика, система за таксуване) - 41% - и управлението на връзките с партньори - 41%.

Като цяло, резултатите от изследването сочат, че изкуственият интелект е способен да окаже сериозно икономическо влияние. По-рано тази година американският милиардер Марк Кюбан заяви, че първите в света трилионери ще станат онези, които овладеят технологиите за изкуствен интелект и ги приложат по начини, за които не сме си и помисляли.

Източник: TechNews