Паргов: Има дефицит на воля и компетентност при управлението на транспорта в София
Секция: ПОЛИТИКА
27 Юни 2017 15:39
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Паргов: Има дефицит на воля и компетентност при управлението на транспорта в София

/КРОСС/ Градският транспорт в София работи без утвърдена икономическа рамка. Когато няма ясни параметри, финансовите средства се изразходват на сляпо и нерационално. Над 215 милиона отиват в градския транспорт годишно, а качеството на предлаганата услуга не отговаря на очакванията на софиянци, обяви Калоян Паргов от столичното БСП.

Проблемите по линия №111 са емблeматични, но не са изолиран случай.

Транспортната задача на наземния транспорт е занижена. Натоварването по основните трамвайни, тролейбусни и автобусни линии е голямо, а интервалите на движение са над допустимото. Последните коли по някои линии са в 22.30 ч., което също е извън общоприетите стандарти за градски транспорт в европейски мегаполис. Няма реалистична преценка и адекватна реакция на претоварването по отделните линии и необходимостта от единични или съчленени автобуси. Да се чакат новите автобуси и след това да направят актуални разписания е просто бягство от отговорността за решаването на проблемите. В основата на транспортната политика на общината трябва да се постави на 1-во място пътника и неговите потребности. Градският транспорт изпълнява важна социална функция и не може да се гледа на него просто като на бизнес.

Необходим е гъвкъв и системен подход при планирането на интервалите на движение и избор на превозни средства.

Това, което трябва да се случи в сферата на транспорта в Столична община, е ясна икономическа рамка, която да гарантира рационално изразходване на публичните средства, актуализиране на транспортната задача на наземния транспорт, съобразно потребностите на потребителите и цялостна преоценка на приоритетите и етапите за реализацията им.

Но за това трябва политическа воля и професионална компетентост. И двете са в огромен дефицит при управлението на обществения транспорт в София, за съжаление.