УАЗ се ориентира към зеленото, представи нов хибрид
Секция: Автомобили
17 Юли 2017 13:29
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
УАЗ се ориентира към зеленото, представи нов хибрид

/КРОСС/ На форума Иннопром в Екатерингбург Уляновският автозавод представи интересна хибридна експериментална разработка - всъдеходът Профи с бензоелектрическо задвижане. Машината е развита върху търговското шаси на Уазка с двуместна кабина. Това е всъщност новата моделна линия Профи с пълна маса до 3,5 т, която тръгва на конвейера през този септември, съобщава auto-press.net.

В серийното си изпълнение хибридът ще получи и бордово зарядно устройство, способно да зарежда основния тягов акумулатор, както от променлив, така и прав ток.

В автомобила е монтиран стартер-генератор с мощност 84 кВт (114 к.с.), който е съединен с бензинов атмосферен двигател. Колелата се задвижват от електромотор с мощност 105 кВт (143 к.с.) и максимален въртящ момент от 469 Нм, захранван и от генератора, и от тяговия 25-киловатов акумулатор.

В перспектива УАЗ-ките с подобна система ще могат да се похвалят със среден разход на гориво от 7 л/100 км при натоварване от половин тон, според представителите на завода. Пробегът на хибрида със зареден резервоар и акумулатор ще надхвърля 1000 км, 100 от които без да е пуснат в работа бензиновият мотор.

Сред другите новости в автомобила са системите за разпознаване на пътните знаци, светофарите, пешеходците и пътната маркировка, както и колите които пътуват отпред. В серийните хибридни автомобили УАЗ ще има още предупреждение за напускане на лентата на движение и за риск от челен удар. Предвижда се и автоматизирано управление на нивата 2 и 3 по SAE от петте възможни, по твърдение на производителя. В разработка е още и телематична платформа УАЗ с възможност за дистанционен контрол за състоянието на автомобила, свързване в интернет и фирменните сервизи, както и връзка с инфраструктурата V2I.

За УАЗ този проект далеч не е първият по темата "зелени" автомобили. Опитни партиди от електрокари заводът правеше още във времената на Съветския съюз в 50-е, 70-е и 80-е години на миналия век.

Сред последните "зелени" разработки на уляновци беше и УАЗ Патриот на метан, който засега още не е сериен. Опити с хибридно задвижване прави и АвтоВАЗ, а сега въпрос на време коя от двете руски марки първа ще се реши да пусне хибридното задвижване при сеийните си модели.

Вадим Швецов, генералният директор на УАЗ, прогнозира, че в най-близките години в страната ще търгне бурно развитие на автомобили с алтернативни силови агрегати и че именно хибридите ще имат най-силно разпространение сред тях. Що се касае за хибридната бензоелектрическа УАЗ-ка Профи, то в 2019-а година е планирано прототипът да влезе в пробна експлоатация, според резултатите от която ще се и решава по-нататъшната съдба на проекта.