От Министерството по председателството обясниха защо ще се харчат милиони за реклама
Секция: ПОЛИТИКА
24 Юли 2017 17:39
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
От Министерството по председателството обясниха защо ще се харчат милиони за реклама

/КРОСС/ От Министерството на българското председателство на ЕС излязоха с официално писмо по повод информациите в медиите, че ще бъдат милиони левове за реклама по време на 6-те месеца, в които страната ни ще ръководи Общността.

Новината излезе след пресконференция на министър Лиляна Павлова. След нейния брифинг от ведомството, явно решили, че има негативен подтекст в информациите по медиите, пуснаха и „уточнение по повод публикациите", като направиха и кратък разчет на това как и за какво ще бъдат изразходвани средствата.

Ето какво гласи той:

"22 000 делегати се очаква да посетят България по време на шестмесечното Председателство на България на Съвета на ЕС през 2018 година. 850 души са ръководителите на делегациите на най-високо ниво -- държавни и правителствени ръководители и еврокомисари. Интерес към събитията в страната ни са заявили и над 3000 журналисти.

В България ще се състоят над 200 срещи и конференции, над 1500 са организираните събития по време на Председателството в Брюксел.
Средствата за предвидените разходи за подготовката и провеждането на Председателството на България през 2018 г. са строго разчетени и подробно описани в Постановление № 67 на Министерския съвет от 05.04.2017 г.

Сумите са за две години - 2017 и 2018 и са с включен ДДС.

Постановление № 67 с определените суми за председателството по отделните пера е обнародвано в Държавен вестник, брой: 29, от дата 7.4.2017 г., стр.9 - http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=113433

Именно в Постановлението на МС, прието преди три месеца, са предвидени средствата от 1 милион лева за изработването на промоционални материали. Каквато е установената практика от предходните председателства, част от тези средства ще бъдат изразходвани за сувенири, информационни материали за делегациите и др. дейности, включително за брандиране, реклама на страната ни и популяризиране приоритетите преди и по време на председателството.

Председателството е не само ангажимент на страната ни да бъде домакин и организатор на срещите на Съвета на ЕС, но и възможност да променим имиджа на родината ни, каза министърът за Българското председателство на Съвета на ЕС Лиляна Павлова по време на Годишната среща на търговско-икономическите съветници в Службите по търговско-икономическите въпроси, която се проведе по-рано днес.