Бум в музикалния бизнес в САЩ
Секция: Шоубизнес
22 Септември 2017 10:46
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Бум в музикалния бизнес в САЩ

/КРОСС/ Музикалният бизнес в САЩ преживява бум отново, след близо две десетилетия на спад. Това се дължи на платените стрийминг услуги Spotify и Apple Music, сочи доклад на Асоциацията на звукозаписната индустрия в Америка (RIAA), цитиран от Bloomberg.

Американските разходи за музика са се увеличи със 17% до близо 4 млрд. долара през първата половина на 2017 г., обяви RIAA. Стриймингът е нараснал с 48%, успявайки да компенсира значителния спад на онлайн продажбите и този на покупките на дискове. Потребителите пък са се насочили към новите творби на Кендрик Ламар и Ед Шийрън - топизпълнителите в САЩ за първото полугодие.

Американската музикална индустрия - водена от звукозаписните компании Sony Corp., Universal Music и Warner Music Group - е напът да запише третата си поредна година на растеж. Това повиши стойността на звукозаписните фирми и музикалните издатели, убеди най-големите технологични компании в света да инвестират повече в музика и доведе до редица трансакции, свързани с играчи, които искат да станат част от този бум.

Директорите на звукозаписни компании смятат, че все още е рано за празнуване, тъй като продажбите все още са само част от онези, които индустрията видя по време на пика на продажбите на дискове. Приходите от подкрепен от реклами стрийминг в YouTube и Spotify все още са малки, а RIAA смята, че има проблем със стойността. Въпреки че продажбите от платени абонаменти са се увеличи до поне 650 млн., общите приходи от стрийминг с реклами все още са само част от този ръст.

„Индустрията продължава да се възстановява, макар че все още е далеч от пика в края на 90-те години", коментира Джош Фриландър, старши вицепрезидент на RIAA по стратегически анализ на данни.

Spotify и Apple Music накараха милиони хора, които купуваха сингли и слушаха безплатно музика, да станат абонати на платена услуга. Повече от 30 млн. души в САЩ плащат за музикални абонаменти. Това е над три пъти повече спрямо 2015 г.

Стриймингът е донесъл 62% от общите приходи на индустрията през първото полугодие.