Брюксел взима мерки срещу опасните пешеходци
Секция: Автомобили
16 Октомври 2017 20:36
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Брюксел взима мерки срещу опасните пешеходци

/КРОСС/ Ръководството на Европейския съюз поиска от държавите в организацията да вземат мерки за намаляване на смъртността сред пешеходците. В случая обаче те не са насочени срещу шофьорите, а срещу хората, пресичащи неправилно и създаващи опасност от инциденти, съобщава Automedia.

Статистиката показва, че европейските пътища си остават най-безопасните в света - през 2016 г. на 1 милион жители са ставали по 50 пътно-транспортни произшествия. Държавите с най-ниска смъртност са Швеция (27 души на милион). Следват Великобритания (28) и Холандия (33). На обратния полюс са България (99), Румъния (97) и Латвия (80). Сред загиналите 21% са пешеходци, 8% - велосипедисти, 17% - мотоциклетисти и 46 % - шофьори на автомобили.

Тези данни тревожат ръководството на ЕС и то настоява местните правителства да започнат работа именно сред пешеходците. Комисията дава някои препоръки, които трябва да се спазват именно от хората, движещи се край пътя. Основната, разбира се, е да се пресича там, където има обозначено място за това, тоест пешеходна пътека.

Друго изискване към пешеходците е преди пресичане също е добре известно - те трябва да погледнат внимателно и в двете посоки, за да преценят дали има възможност за безопасно пресичане на пътя. В момента много хора тръгват, без да гледат и разчитат, че превозното средство ще се погрижи за тяхната безопасност.

Отчита се и още един проблем - част от пешеходците спират по една или друга причина на платното, което също създава предпоставки за инцидент. Опасност също така представляват и шествията или по-големи групи, тъй като част от хората не се движат по тротоарите или пък излизат внезапно на пътя.

Засега съветите на Европейската комисия са само препоръчителни, като всяка държава трябва само да реши как ще процедира при работата си с пешеходците. Не се изключва възможността, в някои страни глобите за неправилно пресичане да бъдат драстично увеличени.