70% от българите ползват интернет за лични цели
Секция: Технологии
29 Октомври 2017 16:33
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
70% от българите ползват интернет за лични цели

/КРОСС/ Най-активният потребител на интернет в България е на възраст между 25 и 44 години. Средно българинът има по 2,4 устройства, свързани с интернет, спрямо средно 2,3 през миналата година, а 70% от българите използват често интернет за лични цели. За сравнение, в глобален план този показател е 82%. Това показва глобално проучване, проведено от KANTAR TNS по поръчка на Google, предава Investor. То изследва особеностите в поведението на интернет потребители от България на възраст над 16 години, сравнени с нагласите на граждани от 63 държави.

Оказва се, че сънародниците ни използват все повече устройства, за да се свързват с интернет: 55% използват смартфони, спрямо 53% през 2016 г.; 34% ползват лаптоп; 7% използват смарт телевизори. В допълнение се използват нетбук, Chromebooks, електронни четци (E-book), умни часовници и тракери, които също са свързани с интернет.

41% от потребителите в страната ни пък използват наравно компютър и смартфон за връзка с интернет.

Поведението на потребителите в България съвпада със световните тенденции - 83% използват интернет за намиране на информация, 80% за забавление, 60% с цел решаването на някаква конкретна задача, 28% качват съдържание в интернет, а 30% публикуват решения на проблеми, с което помагат на други потребители онлайн.

Поне веднъж в месеца 70% от българските потребители търсят информация за стоки и услуги онлайн, 62,5% търсят конкретно място и маршрут, а 48% правят онлайн покупка. Най-често онлайн българите: използват търсачка - 87%, свързват се със социални мрежи 83%, гледат видео 83%.

"Това ново проучване показва появата на нов тип потребител - "onliner" - и изследва теми, включително промените в екосистемата на устройствата, скорошните промени по отношение на видео съдържанието и това, което бъдещето ще ни покаже за потребителските технологии. Покачването на употребата на мобилните устройства продължава, което оказва влияние върху общуването между хората, както и върху интеракцията с дигиталния свят. За да останем на гребена на вълната, сега е моментът компаниите да проучат как тези нови възможности могат да подкрепят както потребителите, така и бизнес целите", коментира Наталия Коробко, мениджър бизнес развитие на Google за България.

В изследването Connected Consumer Study, проведено от KANTAR TNS, са интервюирани граждани на 63 държави. В България изследването е проведено в периода 1 април - 30 юни 2017 г. във формата на дълбочинно интервю с извадка 1000 души на възраст над 16 г.