Започват проверки на училищата с голям брой задочници
Секция: БЪЛГАРИЯ
22 Ноември 2017 09:48
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Започват проверки на училищата с голям брой задочници

/КРОСС/ Проверяват всички училища, в които има голям брой задочници, обяви министърът на образованието Красимир Вълчев пред „Нова телевизия". Това става след разкритията за мъртви души в професионалната гимназия в Бяла, чрез което се източват пари от държавата.

„В случая определено става въпрос за закононарушение и за престъпление, предвид и образуваното производство от Окръжната прокуратура в Русе. Имаме финансовия аспект, но това не е най-притеснителното. Най-притеснителното е, че имаме голям брой деца, които не са ефективно включени в образователната система", коментира министърът Вълчев.

Казусът е конкретен - за училище в Бяла, в което по документи учат 600 души, но класните стаи са празни. А хора, които дори не знаят на какъв изпит се явяват, влизат в училището веднъж в годината.

„Разпоредил съм проверка на всички училища, където има записани голям брой ученици в задочна и самостоятелна форма. Проблемните ни училища са определен брой. Те не са всички. Това са училищата, в които има концентрирани деца от уязвими групи и професионалните гимназии, предимно в малките населени места", каза още министърът на образованието.

Как ще се пресече този вид нарушения?

„Можем да пресечем тази практика с по-засилен контрол и със стимули да задържат всяко едно дете. Сформирали сме мобилни групи. Реагираме на всеки един сигнал, и във всеки един от тях освобождаваме директора на учебното заведение. А от новоназначения директор изискваме да търси дисциплинарна отговорност на учителите", коментира Вълчев.

Той обаче очерта допълнителни проблеми в системата на образованието.

„Проблемът е още от детската градина. Има деца, които не са посещавали детска градина, не знаят български език, а след това в първи клас е много трудно да бъдат ефективно включени в учебния процес".