Истерията "Черен петък" завладява света
Секция: СВЯТ
24 Ноември 2017 08:18
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Истерията "Черен петък" завладява света

/КРОСС/ Истерията "Черен петък" вече завладя отделни части на света, тъй като някои магазини отвориха врати още в четвъртък вечер, предава БТВ.

В САЩ хиляди хора чакаха с часове на дълги опашки отварянето на няколко големи търговски обекта.
Тази година повече търговци са решили да отворят магазините си още в четвъртък вечер, за да увеличат продажбите си.

"Черният петък" е денят, в който по традиция се реализират най-много продажби и най-големите печалби. Според първоначалните впечатления намаленията все още са достатъчно примамливи, за да накарат хората да пазаруват от магазините, а не онлайн, каквато тенденция се наблюдава в последно време.

У нас традицията е значително по-млада, като е най-силно застъпена при онлайн магазините. Един от най-големите на българския пазар обаче и тази година беше критикуван от потребители заради съмнения, че изкуствено завишава цените на стоките в дните преди „черния петък", за да може след това намаленията до нормални стойности да изглеждат като голяма отстъпка.

НАП и КЗП ще следят промоциите и „промоциите" през днешния ден.

Реални ли са обаче намаленията у нас в ден като "Черния петък" . Как избираме какво да купим и какво е поведението ни в ден коментираха в студиото на БНТ "Денят започва" икономистът Мика Зайкова и психологът Росица Йорданова.

"По всичко изглежда, че "Черният петък" се превръща в мания. Вече дори видях по магазините, че тенденцията е не само "Черен петък", а "Черен уикенд", каза психологът Росица Йорданова.

"Факт е, че намалените цени по време на подобни промоции най-вероятно задоволяват определени потребности и нужди на хората, нещо, което маркетолози най-вероятно са разпознали и използвали и именно това води до така изглеждащата отстрани масова мания", добави тя.

"Това е времето, в което човек може да купи повече стоки с по-малко пари. В този ден трябва да се пазим от фалшив търговец в интернет, фалшива промоция и стоки, които имат дефекти и са некачествени, а се пробутват на хората", заяви от своя страна икономистът Мика Зайкова.

"Разликата между Черния петък в България и например в САЩ е, че в Щатите се казва, че тази група стоки, в такива и такива количества ще бъдат пуснати с намаление 60, 70 или 80 процента. Хората знаят кои са стоките, в кои магазини са и какво и количеството - именно затова виждаме големите опашки, които наблюдаваме във видеа по телевизиите или интернет. Другата разлика е, че там всички тези промоции и обявления за намаления се спазват от фирмите, а ако се установят нарушения, то глобите са сериозни", отбеляза още Мика Зайкова.

"В хранителните магазини има също постоянно промоции на определени продукти, та се чудя защо и в аптеките например не правят от време на време промоции, така наречени „черни петъци" - толкова са скъпи лекарствата и има толкова болни хора, така че би било хубаво поне най-разпространените лекарства да ги пускат от време на време на намалени цени", коментира донакъде шеговито финансовият експерт.