Инж. Атанасов: Преминаването през Кресненското дефиле не го е решила нито Римската, нито Турската империя, нито великите български царства
Секция: Коментари
09 Декември 2017 14:20
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Инж. Атанасов: Преминаването през Кресненското дефиле не го е решила нито Римската, нито Турската империя, нито великите български царства

/КРОСС/ „Преминаването през Кресненското дефиле не го е решила нито Римската империя, нито Турската, нито великите български царства. Ние сме пред исторически момент това да го решим". Това обяви председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" Дончо Атанасов в интервю за „Дарик" по повод предстоящите довършителни строежи на автомагистрала „Струма" и по-конкретно участъка през Кресненското дефиле, който предизвика доста дискусии и дори спорове относно трасето, през което трябва да премине.

„Самото техническо изпълнение е голямо предизвикателство за бранша, тъй като виадуктите, които трябва да изпълним, ще бъдат по-високи от „Бебреш" (виадукта на АМ „Хемус"). „Бебреш" е висок 110 метра. Това, което е подробният идеен проект - разбира се, тепърва предстои разработката на технически проект - около 120-125 метра. Но основното варират между 70 и 110-120 метра", допълни инж. Атанасов относно височината на бъдещите виадукти.

На въпрос на какъв етап са процедурите за строежа шефът на АПИ коментира:

„Имаме положително доклад по ОВОС-а, решение по ОВОС. И оценка на въздействие върху околната среда. В момента това се обжалва във ВАС. Делото е насрочено за февруари 2018 г.

Това, разбира се, ни създава проблем, защото не можем да процедираме парцеларни планове".

Атанасов обясни и откъде ще минава трасето и къде ще бъдат новите тунели.

„Това, което е одобрил Висшият експертен съвет, и заповедта на министъра на околната среда и водите, е: трасето се разделя. Източният вариант - Г10.50, и реновация с всички необходими екологични мерки, които трябва да бъдат извършени, по старото трасе на Е-79.

Посоката от София към Кулата, Гърция, ще бъде по старото трасе. Там нищо друго не може да се прави, освен някои екологични мерки. Разбира се, укрепване...

Отиването към Гърция ще е просто две ленти, еднопосочни. Чисто новото трасе ще бъде с три ленти, и на пускане, и на качване. Там имаме около шест километра виадукти и пет километра тунели. Там, може да се каже, че ще е като класическа магистрала, с три ленти. Тъй като тези ленти, трите ленти, и на качване, и на спускане към Кресна трябва да ги има, защото ние в един хубав момент, когато направим горното трасе, новото трасе, с тунелите и виадуктите, трябва да прехвърлим цялото движение, за да може за един летен сезон да реновираме и да направим всички екологични мерки по старото трасе.

През 2018 г. трябва да стартираме тръжната процедура, 2019-а трябва да започнем", допълни инж. Дончо Атанасов.