Учени откриха „невъзможни“ микроорганизми в Антарктида
14 Декември 2017 12:36

Учени откриха „невъзможни“ микроорганизми в Антарктида

/КРОСС/ Австралийски и новозеландски учени откриха два нови вида бактерии, за каквито по-рано се предполагаше, че е невъзможно да живеят на Земята.

За поддържане метаболизма на организмите WPS-2 и AD3 е достатъчна атмосфера, от която да се снабдяват с водород, въглероден диоксид и въглероден оксид.

"Предполагаме, че атмосферният водород, въглеродният диоксид и въглеродният оксид осигуряват на подобни колонии организми надеждни източници на енергия и въглерод, така че атмосферните източници на енергия, поддържани от слънчеви и геоложки източници, могат да служат като алтернатива за функционирането на екосистеми", отбелязаха учените.

WPS-2 и AD3 бяха открити в повърхностни пластове в две полярни пустини в източната част на Антарктида. В тези райони учените попаднали на следи от няколко микроорганизми. Специалистите успели да възстановят геномите на 23 от тях, включително на WPS-2 и AD3.

Откритието на учените потвърждава възможността организми да живеят дори в най-екстремни условия, включително възможността за наличие на извънземен живот.

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Нейчър".