За първи път откриха друга слънчева система с 8 планети
15 Декември 2017 10:54

За първи път откриха друга слънчева система с 8 планети

/КРОСС/ Системата около звездата Кеплер-90 все повече започва да прилича на нашата Слънчева система. НАСА откри осма планета в системата, колкото са и тези, които обикалят около Слънцето.

Новооткритата планета е кръстена Кеплер-90i и е третата поред по отдалеченост от звездата Кеплер-90, точно както Земята. Тя обаче е значително по-близо до своето слънце и година там трае само 14 дни, а температурата е от 427 градуса по Целзий.

Откритието е направено при обработка на данни от телескопа „Кеплер" с използването на компютри с елементи на изкуствен интелект.

Системата около Кеплер-90 е първата с 8 планети, открита досега от астрономите. Всички те обаче се намират по-близо до своята звезда, отколкото Земята до Слънцето. Кеплер-90 се намира на 2,545 светлинни години от Земята и според учените е „екстремно стабилна система", и много подобна на Трапист-1, която нашумя през изминалата година, тъй като е система със 7 планети и дори бяха направени догадки, че на някоя от тях може да има сходни условия с тези на нашата планета.