Зукърбърг загубил $3.3 милиарда заради промените в newsfeed-а
Секция: ИКОНОМИКА
14 Януари 2018 12:40
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Зукърбърг загубил $3.3 милиарда заради промените в newsfeed-а

/КРОСС/ Решението на Марк Зукърбърг да даде преднина на личните и семейсни снимки и истории в нюзфийда пред тези за звезди и търговци му е струвало 3.3 милиарда долара. Нетната стойност на компанията е намаляла с 4.4%, пише "Индипендънт".

След като Фейсбук обяви промените в четвъртък, стойността на акциите се срина с близо 4% преди отварянето на пазарите в петък. До приключването на търговията в петък акциите на Фейсбук се търгуваха на $179.37, което е спад с повече от 4.4 на сто спрямо цената им в четвъртък.

Форбс изчисли, че за основателя и изпълнителен директор на Фейсбук Зукърбърг това е лична загуба в размер на 3.3 милиарда - 4.4% спад на личното му богатство.

33-годишният Зукърбърг, който започна Фейсбук през 2004 г. на 19 г., все още притежава 17 на сто от дружеството.

Той обясни решението за промяната в алгоритъма с думите, че иска в сайта да има по-голяма приоритет на публикациите от приятелите и семейството за сметка на тези, идващи от бизнеса.

"Изградихме Фейсбук, за да помогнем на хората да останат свързани и да ни сближат с хората, които имат значение за нас", каза той. "Но напоследък получихме обратна връзка от потребителите, според които публикациите на бизнес компании, марки и медии са изтласкали на заден план личните моменти, които ни правят по-свързани едни с други".

Заради това променям целта, която екипът ни трябва да постигне - от помощ за потребителите да намерят търсено съдържание към помощ да имат по-смислени социални контакти, обясни Зукърбърг.

Някои обаче предполагат, че мотивът е друг - споделяйки повече новини и по-малко лична информация във Фейсбук, съдържанието е все по-безполезно за рекламодателите, на които Фейсбук разчита, за да прави пари. Вероятно от компанията са смятали, че като насърчат потребителите да споделят повече лични новини, ще увеличат и печалбите си. Но се случи точно обратното - пазарите изглежда реагираха зле на промяната, поне в началото.