НКЖИ бе домакин на Генерална асамблея за развитие на железопътния транспорт в региона
Секция: БЪЛГАРИЯ
16 Януари 2018 16:52
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
НКЖИ бе домакин на Генерална асамблея за развитие на железопътния транспорт в региона

/КРОСС/ В сградата на Национална компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) се проведе Генерална асамблея на Асоциация Коридор Х Плюс. В събитието участваха представители на австрийските, словенските, хърватските и сръбските железници.

Създадена преди повече от 10 години, Асоциация Коридор Х Плюс, има за цел насърчаване на сътрудничеството между управителите на железопътната инфраструктура за развитието и модернизиране на Паневропейски транспортен коридор Х по направлението му към границата с Турция. НКЖИ e съосновател на Асоциацията, в която членуват още управителите на жп инфраструктурата на Австрия, Словения, Хърватия и Сърбия. Стратегическата задача на страните-участнички в Асоциацията е трансформирането на Паневропейски коридор № 10 в Товарен железопътен коридор „Алпи-Западни Балкани", създаден по условията на Регламент (ЕС) 913/2010. Основното трасе на коридора е по направление: Вилах (Aвстрия)-Любляна-Загреб-Белград-Ниш-София-Свиленград, както и Грац (Австрия)-Марибор (Словения).

„Трансформирането на Паневропейския коридор Х в товарен жп коридор „Алпи-Западни Балкани" е безспорен успех за всички участващи страни и ще допринесе за развитие на добросъседството и икономическото развитие на целия регион" това заяви зам.-генералният директор на НКЖИ инж. Златин Крумов при откриването на Генералната асамблея.

Бъдещият товарен жп коридор „Алпи-Западни Балкани" е на пътя на сухоземния мост, който свързва Европа с Азия, като същевременно обхваща в максимална степен товаропотоците в направления Север-Юг и Юг-Север, както и е най-късият път между Турция и Западна Европа.

Значението на този железопътен коридор нараства значително и след проведената през 2017 г. в Триест, Италия, конференция за развитието и свързаността на страните от Западните Балкани с ЕС. Чрез него се осъществява и връзка с Товарен Железопътен Коридор 7 в София, а оттам и с българските черноморски пристанища Бургас и Варна.

До този момент са изпълнени основните стъпки от процеса на установяване на новия товарен от участващите в него страни и се очаква окончателното одобрение от Европейската Комисия.