Паргов: Решението за пешеходна зона на бул. „Витоша" от ул. „Алабин" до бул. „Ал. Стамболийски" създава проблеми
Секция: ПОЛИТИКА
15 Март 2018 18:32
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Паргов: Решението за пешеходна зона на бул. „Витоша" от ул. „Алабин" до бул. „Ал. Стамболийски" създава проблеми

/КРОСС/ "Неведнъж алармирахме, че решението за пешеходна зона на бул. „Витоша" от ул. „Алабин" до бул. „Ал. Стамболийски" ще има проблеми". Това каза пред журналисти лидерът на БСП-София Калоян Паргов. „Това не е подходящо за пешеходна зона, тъй като минава трамвай. Хората ползват тротоарите и платната са празни. Има потоци и колони от автомобили ежедневно. Те замърсяват въздуха, стоейки на едно място с работещи двигатели. Вследствие на това се убива смисълът на всякаква пешеходна зона, която ще бъде и по-екологична и чиста. Не постигаме ефекта. Направихме нова организация на движението, обърнахме с хастара всички улици на обратно", заяви Паргов.

По думите му в момента, за да можеш да достигнеш от една точка до друга, означава, че трябва да обикаляш, което създава допълнително задръстване. „Затова и призовахме г-жа Йорданка Фандъкова с ресорния ѝ кмет Евгени Крусев да спре тези безумства. Това не е само наш призив, а на всички онези, които ползват онази част. Не касае само „Леге" и „Позитано", тук касае и Съдебната палата, и живущите в района и всички онези десетки офиси, които има в тази делова част на центъра. Нито „Стамболийски", нито „Христо Ботев" се оказват алтернативни, за да може да се ползва тази част на идеалния център. Или трамваят трябва да намери нова посока на движение, което ще струва доста пари, или няма как да се води нещо като пешеходна зона, а в средата ѝ да минава трамвай", допълни той. Според него трамваят не спира на пешеходна пътека за разлика от автомобилите, които са научени да го спират.

„Ето един проблем от вчера. Ако оградим центъра с четири подземни и надземни пракинги, ще можем да приберем автомобилите, да допускаме по-малко коли в централната градска част. За да излезе сметката не тези паркинги, трябва да намалим „синя" и „зелена" зона отгоре. Тогава можем да си позволим и повече пешеходни зони, като единствените автомобили, които пропускаме, могат да бъдат специализирани, на министерства, ведомства или по определен платен режим, който да намали този трафик в тази централна част", каза още Калоян Паргов.