Джордж Маргонис: Изграждаме бъдеще без дим
Секция: Интервюта
16 Март 2018 19:43
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Джордж Маргонис: Изграждаме бъдеще без дим

/КРОСС/ „Филип Морис Интернешънъл" е двигател на най-голямата промяна в историята на тютюневата индустрия

Джордж Маргонис е генерален мениджър на "Филип Морис България"от 2016 г. Той има близо 17 години опит във Philip Morris International. Кариерата му в компанията започва в отдел "Продажби" в "Папастратос" - гръцкия филиал на концерна. По това време той заема различни позиции в отдел „Продажби, промоционални активности и управление на бранда". През 2009 г. се мести в централата на компанията в Лозана, Швейцария, където заема позицията регионален мениджър "Стратегии за продажбите" за региона на Европейския съюз.

През 2014 г. е назначен като директор "Продажби и дистрибуция" за Гърция, Кипър и Малта. Маргонис е завършил маркетинг и мениджмънт в Технологичния образователен институт (Technological Educational Institute) в Атина. Има магистърска степен по бизнес администрация от университета „Кингстън" (Kingston) във Великобритания.

- Г-н Маргонис, Филип Морис разработва иновативни тютюневи изделия от години. Бихте ли ни разказали повече за реализацията на тази идея?
- Днес сме свидетели на най-големия обрат в историята на тютюневата индустрия - трансформация, насочена към изграждането на бъдеще без дим. Ние във „Филип Морис Интернешънъл" сме щастливи, че сме двигател на тази промяна чрез разработването на бездимни алтернативи с потенциал да променят живота на милионите мъже и жени, които пушат. В продължение на повече от десетилетие ние фокусираме усилията и ресурсите си в научноизследователска и развойна дейност за иновативни продукти, които може да се превърнат в по-добра алтернатива от цигарите и които имат потенциал да намалят риска за пълнолетните пушачи в сравнение с продължителното пушене. Една водеща тютюнева компания едва ли може да си постави по-амбициозна и трудна задача от това да разработи бездимни продукти, които да заменят цигарите. Това е нашата мисия и за да я изпълним, ние ангажирахме над 430 учени, инженери и други експерти от много различни области като наука за материалите, битова електроника, клинични проучвания и токсикология на системи. Ние сме твърдо решени да изградим бъдеще без дим и сме убедени, че един ден иновативните алтернативи с намален риск ще заменят цигарите.

- IQOS , продукт с нагряване без горене, беше успешно представен на българския пазар. Как се възприема той и каква промяна носи тази технология?
- Моите наблюдения са, че българите са любознателни и отворени за иновациите, новите технологии и науката. Затова вярвам, че нашите силно иновативни продукти без горене ще бъдат приети добре от 2.5-те милиона пълнолетни пушачи в страната. Иновативният ни продукт представлява революционна технология за контрол на нагряването, чрез която тютюнът се нагрява до около 350C, като по този начин не протича процес на горене и не се образуват дим или пепел, а само тютюнева пара. Същевременно на пълнолетните пушачи се осигуряват никотин и вкус на истински тютюн. Продуктите с нагряване без горене са централен елемент от нашите бизнес усилия и резултат от солидни научни изследвания, които са част от нашата комплексна многостепенна научна програма. Нашата научноизследователска работа се осъществява при спазване на най-високи международни стандарти и вече дава обнадеждаващи резултати във връзка с потенциала на тези продукти за намален риск в сравнение с цигарите. Данните от нашите токсикологични изследвания показват, че концентрациите на токсични вещества в аерозола на бездимните продукти са значително по-ниски в сравнение с тези в цигарения дим. Обнадеждаващ факт е, че съвсем наскоро, през декември миналата година, Комитетът по токсикология на Обединеното кралство разгледа нашите научни констатации в своя доклад за оценка на IQOS . Там се отбелязва, че „докато има потенциално намален риск за пушачите, които преминават към нагреваеми тютюневи изделия без горене, все пак има остатъчен риск и затова най-доброто за тях е изцяло да престанат да пушат". Научните изследвания отнемат време, разбира се. Нашата научноизследователска дейност продължава и всички данни се публикуват на нашия уебсайт www.pmiscience.com за независима научна проверка от трети страни.

- По-безопасни ли са новите тютюневи изделия и как се регулира тяхното предлагане на пазара?
- Важно е да стане ясно, че бездимните изделия не са безрискови. Несъмнено най-добрият начин да се намали вредата е отказът от пушене или никога да не се започва употреба на тютюн. Понастоящем много здравни експерти, институции и регулаторни органи споделят мнението, че намаляването на вредата от тютюна може да се постигне, като строгите мерки за контрол на тютюна бъдат придружени с осигуряване на алтернативи с намален риск за пълнолетните пушачи. Българските власти, подобно на други в ЕС, подкрепиха идеята за изграждане на бъдеще без дим в България, като създадоха новата продуктова категория нагреваеми тютюневи изделия и приеха нова фискална и регулаторна рамка за тази категория. Ние във ФМИ сме убедени, че това е правилният път за развитие на цялата индустрия и той води към бъдеще без дим.

- Тези нови изделия ще заменят ли цигарите и дали познатите ни цигари ще изчезнат един ден?
- Иновациите и новите технологии водят до бързи промени във всички аспекти на икономиката и живота. Очакванията на обществото и потребителите също се променят с бързи темпове и тютюневата индустрия трябва се адаптира и да отговори на потребностите на пълнолетните потребители от по-добри алтернативи с намален риск. Ние постоянно предоставяме информация на пълнолетните потребители за здравните рискове и ползи от новите бездимни алтернативи. Основната идея, залегнала в тяхното създаване, е да се постигне намаление на вредата за всички онези мъже и жени по света, които в противен случай биха продължили да пушат. На този етап отчитаме бързи темпове на възприемане на нашите бездимни изделия на пазарите, където вече се предлагат, особено в Япония. Данните показват, че около 80% от пушачите, които са закупили иновативните продукти с нагряване, са преминали изцяло или предимно на тях. Това е много важно - за да намалим вредата, трябва не само да предлагаме продукти с потенциал за намален риск, но и тези продукти трябва да отговарят на нуждите на пълнолетните потребители и те да се възприемат положително от тях. Обнадеждаващите резултати до момента ни дават основание да смятаме, че един ден ние ще можем да излезем от бизнеса с цигари.

- Как вашата компания променя своя маркетинг и продажби, за да е в крак с новите тенденции? Прилага ли се нов бизнес модел?
- Дигитализацията и бързата реакция, характерна за стартъп фирмите, се превърнаха в част от новата фирмена култура. Ние осъществяваме най-голямата трансформация в историята си. Предлагането на иновативни технологични продукти изисква нов начин на работа и комуникация. Това означава създаване на центрове за обслужване на клиенти, актуализиране на продукти и услуги на база обратна връзка от потребителите и оптимизиране на процесите. Този подход от света на новите технологии е напълно нов за нас, но той е нашето бъдеще и ние бързо се адаптираме към него, за да можем най-добре да отговорим на потребностите на нашите пълнолетни потребители.

- Филип Морис осъществява и социални инициативи в България. Ще продължите ли да изпълнявате проекти за корпоративна социална отговорност?
- Радваме се, че нашата програма „Забавно лято, грижовна есен" е толкова успешна и добре приета в България, и най-вече в тютюнопроизводителните региони, където се осъществява за трета поредна година. Благодарение на сътрудничеството ни с Фондациите BCause и Бъдеще вече над 600 деца участват в образователни програми всяко лято. С подкрепата на Фондация "Направи добро - Александровска" към Александровска болница повече от 2 000 възрастни хора от 20 общини преминаха безплатни специализирани медицински прегледи. Тазгодишният успех на програмата ни накара да я разширим чрез включване и на трети компонент - предприемачество за стартиращи фирми, като ние ще осигурим финансова подкрепа най-добрите да имат възможност да участват в конкурса Rinker. Това по мое мнение е най-добрият пример как бизнесът и НПО секторът могат да обединяват усилия за доброто на местните общности. Ние сме горди и благодарни, че нашата социална програма получи престижни награди за най-добра КСО програма от Форума на българските бизнес лидери и Българския форум за благотворителност.

Източник: www.economic.bg