Депутати от БСП: Има сериозни проблеми с целият градски транспорт в София и БДЖ
Секция: БЪЛГАРИЯ
30 Март 2018 13:07
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Депутати от БСП: Има сериозни проблеми с целият градски транспорт в София и БДЖ

/КРОСС/Георги Свиленски: Ръководството на БДЖ е ощетило държавата с 500 000 лв за 3 месеца
„Два месеца оставихме ръководството на БДЖ да обяснява в какво добро финансово състояние е, как са намалили разходите, как са повишили качеството на услугите.

Ето така работят в защита на обществения интерес - за 3 месеца, щетите за държавата и българските граждани е 500 000 лв." Това заяви зам.-председателят на ПГ на „БСП за България" Георги Свиленски пред журналисти в парламента. Той допълни, че този случай ще бъде внесен в прокуратурата за проверка.

Народният представител обясни, че в парламентарен контрол е задал въпрос към министъра на транспорта за неправомерно плащане на електрическа енергия от „БДЖ-Пътнически превози", при сключен договор при цена 75 лв. MWh.

Той посочи договора, където пише, че в тази цена не се включват цените за мрежови услуги, цена задължение към обществото, акциз и ДДС. Свиленски показа и фактура от 30.09.2017 г. „Следващият месец, без никакъв анекс и договор за обществена поръчка, без каквито и да било основания, цената е 94.73 лв.MWh.

Това е 20 лв. отгоре, платено от БДЖ", уточни зам.-председателят на ПГ на „БСП за България". Свиленски каза още, че в доклад, Бойко Стоилов - директор „Подвижен железопътен състав" през месец октомври твърди: „С консумираната енергия през месец октомври „БДЖ - Пътнически превози" се е обогатило неоснователно и следва да върне полученото".

„Но енергията няма как да се върне, защото тя е изхарчена. Затова моли да бъде разрешено да се извърши това, според министъра, законно плащане", коментира Свиленски. Той подчерта, че Московски си е позволил да обижда народни представители, като казва, че те не са чели, неучили и неграмотни. „Предлагам му да си провери администрацията и тогава да отправя такива квалификации и то в пленарна зала", допълни той. 

Целият градски транспорт в София се движи без всякакви документи, разписание и договори

Георги Свиленски припомни, че преди няколко месеца БСП е запознала обществеността как Столична община се готви да подари 36 млн. лв. на частни фирми, обслужващи градския транспорт в София, продължавайки им договорите неоснователно. „Тогава посочихме одитен доклад на Сметната палата, според който такива договори не могат да бъдат сключвани.

Позволих си на комисия да попитам изпълнителния директор на „Автомобилна администрация", в присъствието на зам.-министъра на транспорта Ангел Попов, как работи транспортът в София", каза още народният представител.

Свиленски цитира стенограма, според която целият градски транспорт се движи без всякакви документи, без разписание, без договори и всичко зависи от кмета. „Когато целият градски транспорт се движи без документи, кой гарантира в Столична община сигурността и качеството на услугата? Кой гарантира, че не се изразходват неправомерно средства по заплащане на тази услуга? Този въпрос също ще пътува към прокуратурата", категоричен е Свиленски.

Калоян Паргов: Фандъкова трябва да отговори вярно ли е твърдението на директора на ДАИ

„Питам г-жа Фандъкова- дали е вярно твърдението на директора на ДАИ, защо и кой в Столична община за пореден път допусна да не е изрядна общината в ключов сектор - транспорта, кой ще понесе отговорност и как г-жа Фандъкова ще понесе отговорност от първо лице единствено число, защото не може да продължава да се крие за своите зам.-кметове, директори на дирекции. Отговорността е нейна", заяви председателят на БСП-София Калоян Паргов.

Той е категоричен, че Фандъкова трябва да даде отговор на тези въпроси. „Тази информация е много обезпокоителна. Градският транспорт в София е извън легитимността", коментира той. Паргов припомни скандално решение, взето след одитен доклад на Сметната палата - удължаване на договорите на „Карат - С".