Рекорд: Сметките за парно за месец март най-високи
Секция: БЪЛГАРИЯ
24 Април 2018 08:37
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Рекорд: Сметките за парно за месец март най-високи

/КРОСС/Оказа се, че най-скъпото парно за целия отоплителен сезон е през месец март. За това сигнализираха възмутени столичани. Получена сметка показва, че за тази година клиент на „Топлофикация София" дължи 341 лева, а за същия месец миналата година тя е била 171 лева.

„Трябва да се има предвид повишението на цената на топлинната енергия с 24%. Месец март е бил по-студен от миналата година. Пиковите месеци декември, януари и февруари, които са най-студените, се обират за сметка на по-топлите месеци. Тоест няма зависимост, че през януари трябва да е най-висока сметката, а през март - най-ниската", обясни в „Здравей, България" Боян Паунов от „Топлофикация".

„Има десетки жалби за това, че сметките за месец март са необяснимо високи. Фактурираните количества са с 30% по-високи за битовите потребители. Като добавим към това 24% по-висока цена и се получават близо 60% средно по-високи сметки през тази календарна година. Това е и причината за недоволството на гражданите", обясни омбудсманът Мая Манолова.
По думите й липсва разбираема информация до клиентите защо мартенските сметки са в подобни размери.

„Причините са в наредбата за топлоснабдяването, която се опитва да разпредели равномерно сметките през отоплителния сезон. За мен това е неудачно решение, защото дава такива отклонения в най-топлия месец да има най-високи сметки.

„Това увеличение ще бъде коригирано след получаването на окончателните сметки. Това ще стане месеци по-късно и надвзетите суми евентуално ще бъдат компенсирани през месец август", допълни Манолова.

„Върху тези прогнозни фактури не се начислява лихва. Хората могат да платят голямата сума частично. Ако има нещо, което е в повече, с изравнителната сметка ще си го получим обратно", обясни Деян Дянков, омбудсман на Столичната община за "Топлофикация София".