Huawei увеличава пазарния си дял до 11.8%
Секция: Технологии
10 Май 2018 11:23
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Huawei увеличава пазарния си дял до 11.8%

/КРОСС/ Това показват данните на специализираното изследване Mobile Phone Tracker на IDC

През първото тримесечие на 2018 година, производителите на смартфони и техните партньори по света са доставили 334.3 милиона бройки устройства, или с 2.9% по-малко, спрямо 334.4 милиона за същия период на 2017 година. Това сочат данните на изследването Worldwide Mobile Phone Tracker на водещата глобална компания за пазарни проучвания и анализи в технологичната сфера IDC. Основната причина за по-слабия резултат е свързана с китайския пазар, където обемите на доставките са спаднали под 100 милиона бройки в първото тримесечие на тази година, което не се е случвало от третото тримесечие на 2013 г.

"В световен мащаб, както и в Китай като водещ пазар, потребителите на смартфони имат пазарно търсене на премиум устройства, но вече няма толкова нови разработки на смартфони, което води и до спад в доставките", заявява директорът анализи в IDC - Мелиса Чау. "Когато разглеждаме тези процеси от гледна точка на долара и неговата стойност, пазарът на смартфони все още расте и това ще продължи през следващите години, тъй като потребителите разчитат все повече на тези устройства за своите основни компютърни нужди".

"Въпреки новите флагман смартфони на Samsung и Huawei, както и доставките на iPhone X в първото тримесечие, потребителите изглежда не са склонни да заплатят голяма сума за най-новите и най-добрите устройства на пазара", споделя Антъни Скарсела, директор проучвания за изследването Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker на IDC. "Изобилието от флагман устройства в най-премиум сегмента, отличаващи се с високи ценови рамки и лансирани през последните 12-18 месеца, най-вероятно е прекъснало цикъла на ъпгрейд на мобилните устройства в краткосрочен план. Сега изглежда, че потребителите нямат желание да плащат този вид пари за ново устройство, което се характеризира с минимални ъпгрейди, спрямо тяхното настоящо устройство. Решението, от което пазарът се нуждае, за да се покачат доставките в близко бъдеще, вероятно ще бъде свързано със създаването на по-достъпни премийни устройства“.

Huawei се изкачи до нов пазарен дял от 11.8%, въпреки че остана на трето място. Компанията е на границата между поддържането на силно присъствие на вътрешните пазари, като същевременно повишава имиджа си на международните пазари, изплащайки дивиденти на акционерите в нива над средния световен темп на растеж, достигайки 13.8% годишно. Докато смартфоните от висок клас са популярни в Китай, по-голямата част от обемите доставки са реализирани от устройства в по-достъпен клас, както и от лансирането на няколко нови модела в ниския и среден сегмент.

Извън Китай, Huawei расте и придобива пазарен дял в Западна Европа – регион, който цялостно се влошава - и е особено силна в Испания, Германия и Италия. В тези пазари Lite версиите продължават да бъдат най-продаваните устройства на компанията, а моделите от сериите P10 и Mate 10 са в много по-добра позиция, спрямо предшествениците P9 и Mate 9. Делът на устройствата от среден и висок клас се е подобрил значително през годината. Huawei е добре позиционирана да се конкурира в сегмента на смартфоните от висок клас и има възможността да увеличава своя дял в Европа. Компанията също въведе отново своята марка Honor на няколко пазара в Югоизточна Азия, където P серията (висок клас) и Mate серията са по-малко популярни.