Инж. Глосов: Работим на участъци, които не са обновявани от построяването им
Секция: Автомобили
23 Май 2018 10:22
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Инж. Глосов: Работим на участъци, които не са обновявани от построяването им

/КРОСС/ Шофьорите да карат внимателно между 31-ви и 38-ми км на АМ „Хемус". Поради ремонта на два виадукта движението е двупосочно в платното за Варна

До края на юни ще завърши ремонтът на двете платна в 22-километровия участък от АМ „Тракия" между Пловдив и Стара Загора. За първи път се затваря толкова голяма отсечка и целта ни е до началото на активния туристически сезон предвидените дейности да приключат, съобщи инж. Светослав Глосов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура", в Сутрешния блок на Нова телевизия. Той подчерта, че сега е сезонът за ремонти на пътищата и времето за извършването им е правилно преценено от проектантите и от Института по пътища и мостове, защото когато се извършва един ремонт се изисква той да бъде направен при подходящи климатични условия, а през зимата това е невъзможно. Преди да стартираме ремонта на АМ „Тракия" беше направено пълно обследване на съществуващото трасе, на състоянието на пътната конструкция и настилката. Отсечката е в експлоатация от 1995 г. и 23 години не е ремонтирана, каза инж. Глосов и допълни, че на обекта мобилизацията е голяма. Работят много хора и техника, защото целта ни е платното за Бургас ще бъде готово до края на месеца, а до края на юни да приключи и обновяването на платното за София. Той съобщи още, че по трасето се ремонтират и 6 съоръжения. Подменя се изцяло настилката, мантинелите, пътните знаци и маркировката.

По повод спирането на движението в тръбата за София в тунел „Витиня" на АМ „Хемус" инж. Глосов обясни, че през миналата година е ремонтирана тръбата за Варна и сега трафикът преминава през нея двупосочно. Обновяването на тръбата за София предстои, а в момента движение в нея е спряно поради ремонта на виадукта непосредствено преди тунела. В тръбата за София на „Витиня" предстои изграждането на системи за безопасност - пожарогасене, вентилация, за извеждане на опасните разливи и др. Той припомни, че през миналата година в тръбата е подменено осветлението, а основните ремонтни дейности предстоят, включително и подмяната на настилката в съоръжението.

Инж. Глосов обясни, че въпреки че шофьорите пътуващи по АМ „Хемус" в момента не виждат работници и техника в района на виадукт „Коренишки дол" при 36-ти километър на автомагистралата на съоръжението се извършват сериозни ремонтни дейности по стълбовете на моста, т. нар. долно строене. За да се ограничат вибрациите от преминаващите превозни средства не се извършват ремонтни работи в платното за движение, като по този начин се осигурява безопасна работа на строителите, работещи по стълбовете. Съоръженията не са обновявани повече от 30 години, откакто са построени, и трябва да ги ремонтираме, за да пътуваме безопасно, категоричен е инж. Глосов.

Агенция „Пътна инфраструктура" апелира шофьорите да карат внимателно между 31-ви и 38-ми километър от АМ „Хемус", тъй като движението в този участък от автомагистралата е двупосочно в платното за Варна. Скоростта в отсечката е ограничена и при интензивен трафик в пиковите часове е възможно по-бавно предвижване. Необходимо е да се кара внимателно, да не се предприемат изправарания в участъка и да се спазва стриктно поставената сигнализация и въведеното ограничение на скоростта.

Относно гаранционните срокове на извършваните ремонтни дейности инж. Глосов обясни, че според съществуващите норми, регламентирани в Наредба №2 към Закона за устройство на територията, те са 3 години. В момента работна група прецизира гаранционните срокове и те ще бъдат увеличени за различните видове строителни дейности. Увеличавайки гаранционния срок считаме, че ангажиментите и отговорността на строителните фирми и проектантите ще бъде завишена, подчерта инж. Глосов.