Huawei се изкачи на 79-та позиция в класацията на Forbes за най-ценните брандове в света за 2018 година
Секция: Технологии
29 Май 2018 11:03
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Huawei се изкачи на 79-та позиция в класацията на Forbes за най-ценните брандове в света за 2018 година

/КРОСС/ Компанията е и единствената от Китай, която фигурира в глобалната листа

Технологичният производител Huawei зае престижната 79-та позиция в глобалната класация на списание Forbes за най-ценните брандове в света за 2018 година с пазарна оценка от 8.4 милиарда щатски долара. Компанията се изкачва стремително напред с цели 9 пункта в реномираната класация, спрямо 2017 година, когато бе позиционирана на 88-мо място с оценка от 7.3 милиарда долара. Освен увеличението на пазарната капитализация за една година с близо милиард долара (15%), успехът е още по-значителен, защото Huawei е и единствената китайска компания, която фигурира в списъка на Forbes.

Компаниите от технологичната индустрия продължават да доминират в класацията на Forbes, заемайки първите 5 места и като цяло около 20% от класираните марки в TOP 100.

За Huawei 2017 година беше година на пробиви и постижения. Компанията представи нови продукти на световния пазар във високия ценови клас, които спечелиха множество награди по света - HUAWEI Mate 10 и P10. Марката организира дни на отворените врати в Западна Европа, Югоизточна Азия, Южна Америка и други места, на които засилва присъствието си. Huawei работи традиционно с Leica, Porsche Design, Google и други световни брандове, за да продължи да подобрява потребителското изживяване за своите клиенти.

През тази година Huawei лансира новите модели от серия P20, които представляват съчетание от най-висок клас между красив дизайн и мощни технологии. Само за 30 дни след световната премиера на P20 и P20 Pro на 27 март в Париж, продадените бройки от серията P20 в Централна и Източна Европа, и Скандинавските страни, надскочиха 100 000, което представлява 17 пъти нарастване на продажбите спрямо предишния флагман на P серията - P10 Plus. Със своята иновативна тройна Leica камера, атрактивен twilight цвят и параметри с изкуствен интелект, гамата P20 вече се превърна в световна сензация. Според IDC глобалният пазарен дял на компанията е нараснал с 13.8% до 11.7%, което означава трето място в света през първото тримесечие на 2018 година.

Световната популярност на бранда Huawei достигна 85% през 2017 г., като предпочитанията на потребителите от различни континенти се засилват на годишна база. Според IPSOS, познаваемостта на бранда Huawei, предпочитанията и лоялността на потребителите определят лидерската позиция на компанията на китайския пазар.

Huawei вече присъства традиционно в международните класации. Компанията е на 70-то място в "TOP100" листата за най-ценните марки на Interbrand, представена през септември 2017 година, а в обявената през февруари 2018 ранглиста на Brand Finance за най-скъпо струващите световни марки за 2018 - "Global TOP 500 Brand Values in 2018", компанията заема престижното 25-то място със стойност на бранда от 38 милиарда долара.

Постоянният ръст на Huawei на световните пазари и нарастващото влияние на марката се обуславят и от дългосрочния ангажимент на компанията да инвестира в технологични иновации и развойна дейност. Според годишния отчет на Huawei, инвестициите в научноизследователска и развойна дейност за 2017 г. възлизат на 89.7 млрд. китайски юана или приблизително 14.9% от приходите й, а натрупаните разходи за научно и технологично развитие през последните десет години са над 394 млрд. юана.

По отношение на патентите, към 31 декември 2017 г., Huawei е получила общо 74,307 патента, подала е заявления за 64,091 китайски патента и е регистрирала 48,758 чуждестранни заявки за лицензи, от които над 90% са патенти за изобретения.

В бъдеще, Huawei ще продължи да създава иновации за своите продукти и технологии, като се ангажира да направи марката наистина обичана от глобалните потребители.