Huawei за трета поредна година сред топ 50 на най-влиятелните световни марки
Секция: Технологии
06 Юни 2018 12:34
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Huawei за трета поредна година сред топ 50 на най-влиятелните световни марки

/КРОСС/ Технологичната компания Huawei получи ново международно признание, увеличавайки стойността на бранда с 22% през миналата година, заради което зае престижното 48-мо място в класацията на BrandZ™ за топ 100 на най-влиятелните глобални брандове. Годишното проучване „Top 100 Most Valuable Global Brands“, организирано от WPP и Kantar Millward Brown, отбелязва, че Huawei присъства за трета поредна година в топ 50 на глобалните марки, a китайските брандове задминават за първи път американските в проучването.

Общата търговска стойност на компаниите от топ 100 списъка на BrandZ™ достигна 4,4 трилиона щатски долара, което представлява увеличение с 204% през последните дванадесет години. Общият нетен ръст на всички изброени търговски марки възлиза на приблизително 750 милиарда щатски долара, като за първи път всички категории в класацията бележат ръст. 

Технологичните компании досега водеха световния списък с осем от десетте места в Топ 10, като комбинираната им бранд стойност представлява повече от половината (56%) от общата търговска стойност на всички компании от топ 100.

Китайските марки са може би най-привлекателната група в тазгодишното, тринадесето издание на класацията на BrandZ™. Tencent, Alibaba и Huawei са само някои от водещите имена сред четиринадесетте китайски компании, чиято обща стойност на марката се е увеличила с 47% на годишна база.

Китайските брандове задминават за първи път в проучването американските по отношения на темпа си на растеж. Това е четвъртата поредна година за Huawei с присъствие в Топ 100 на най-влиятелните световни марки на BrandZ™. Стойността на бранда и по-високата позиция в международната класация растат прогресивно на годишна база, благодарение на силното представяне на смартфоните, таблетите и глобалната експанзия на марката.

Нарастващото влияние на Huawei не остава незабелязано от организаторите на различни международни класации. Миналата седмица Forbes представи листата за "Най-ценните марки на 2018", където Huawei, с пазарна стойност от 8,4 милиарда долара, се нарежда на 79-о място в топ 100, при това като единствената китайска компания. По-рано през февруари тази година, компанията бе позиционирана на 25-о място в класацията на Brand Finance „Top 500 Global Brand Value of 2018“ и оценена на 38,046 млрд. долара.

Според IDC, през първото тримесечие на 2018 г. са реализирани доставки на смартфони, възлизащи на 336,1 милиона бройки, което е спад с 2,4% в сравнение с предходната година и това показва цялостен спад в световната смартфон индустрия. Въпреки това, средната продажна цена на смартфоните всъщност нараства на годишна база с 21% до 374 щатски долара за брой, според данни на GFK.

Като трети по големина доставчик на смартфони в света, Huawei не само изпреварва пазара, но също така непрекъснато увеличава пазарния си дял (11,7%). Освен това, пазарният дял на моделите от висок клас на Huawei (над $500 щатски долара) се е увеличил до повече от 10%. Причината за това отчасти се дължи и на растежа в ключови високотехнологични региони като Европа и Близкия изток. С глобалното представяне на серията P20, Huawei се утвърди на световния пазар на смартфони от висок клас и влиянието на марката продължава да се разраства.

Според Ipsos, през 2017 г. световната познаваемост на марката Huawei и потребителските предпочитания към нея нарастват до 86%, което й отрежда ролята на най-бързо развиващата се марка сред глобалните технологични компании през последните шест години. Възприятията за бранда и характеристики като технологично лидерство, дизайн и надеждност, имат все по-голяма заслуга за позитивното развитие на марката. За България този показател е дори над 90%.

С висококачествени продукти и технологични нововъведения, Huawei вече изпреварва международните тенденции в индустрията, като постепенно се превръща в световна и емблематична технологична марка.