Завършени са 70% от първия етап на третия метролъч
Секция: БЪЛГАРИЯ
12 Юли 2018 08:44
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Завършени са 70% от първия етап на третия метролъч

/КРОСС/ Първият от 20-те влака, които ще се движат по третата линия на метрото, вече се намира в едно от халетата на новото депо на ул. "Житница". Още на 16 юли се очаква да пристигне и втората мотриса, а в началото на август - третата. Останалите се очакват в столицата до началото на 2019 година, съобщава БНР. 

Метродепото в "Красна поляна" е в процес на изграждане и трябва да бъде завършено до края на годината, като ще бъде оборудвано с тежкотоварни кранове и два локомотива за маневри - българско производство. Кметът на София Йорданка Фандъкова извърши инспекция на съоръжението и разгледа новия метровлак. Тя обясни докъде е стигнало изпълнението на строителните дейности по третия метролъч:

Над 75% е изпълнението на новото депо. Общо на първия етап от осемте километра и първите осем метростанции от третата линия на метрото изпълнението е около 70 процента, като над 3 километра от тунелите вече са изкопани от тунелопробивната машина. В момента тя се намира на метростанцията на НДК. 

Фандъкова припомни, че през есента на 2019 година е пусковият срок за първия етап от осем метростанции от третия метролъч. Вторият етап - четири километра от това трасе, които се изграждат до Околовръстния път при "Горна баня", трябва да бъде завършен до началото на 2020 година. 

Улица "Житница" ще бъде изцяло обновена следващото лято, съобщи още столичният кмет. 

Новите влакове за столичното метро, които ще са с дължина 60 и 80 метра, са съобразени с очаквания пътникопоток, посочи изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев. Основните функции по движението им ще изпълнява автоматиката, но всеки влак ще има машинист, чиито функции ще бъдат ограничени. Цената на влаковете, съгласно обществената поръчка, е 5,1 млн. евро, като тя е комплексна и в нея са включени и шест системи за управление. Метростанциите ще бъдат с преградни стени между влаковете и пероните.