НС прие на първо четене текстове от Закона за движение по пътищата
Секция: Автомобили
26 Юли 2018 12:30
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
НС прие на първо четене текстове от Закона за движение по пътищата

/КРОСС/ Днес парламентът започна с обсъждане на промени в Закона за пътищата на първо четене.

Системата за събиране на тол такси от тежкотоварните превозни средства у нас, които са над 3 и половина тона, ще започне да работи от 16 август догодина. Това гласуваха на първо четене депутатите. С промените се въвежда тол система и електронна винетка.

Тежките над 3,5 тона автомобили ще използват тол системата на база изминатото разстояние. То ще се изчислява с монтиран Джи Пи Ес. Леките коли ще бъдат с електронни винетки, на база време, като тя влиза в сила от 1 януари 2019 година. Предвидена е възможност тол таксите да се заплащат по електронен път и в брой.

Александър Ненков, ПГ ГЕРБ: Проблемът е в големите тежкотоварни превозни средства, които са с максимално допустима маса над 3,5 тона. Това са тези, които рушат. Повтарям - 240 милиона лева идват в агенцията от винетни стикери, 90 милиона идват от тежкотоварни превозни средства. Сами разбирате колко несправедлив е сегашният модел.

Никола Динков, ПГ ,,БСП за България": Ще има ли дублиращи пътища на тези, които са платени ? В много от страните, където е въведена тази тол система, освен платените пътища има и други, които не са платени - те са дублиращи пътищата, защото много добре знаем, че повишаването на таксата за тежкотоварните автомобили и за автобусите, ще доведе и до повишаването на някои други цени от това, което се ползва.

Павел Шопов, ПГ ,,Обединени патриоти": Къде са видели такова нещо в Европа да си минават ей така като бързи влакове през малка гара, през България, както минаваха и правеха катастрофи и нанасяха щети непрекъснато, пияните шофьори на турските тирове, да не се плаща нищо. Няма, години наред само България им беше на практика безплатна.

Танер Али, ПГ ДПС: Инвестициите трябва да са синхронно направени и за общинската пътна инфраструктура, дори да има и регламент ако щете, когато се финансират такива инфраструктурни проекти от републиканската пътна мрежа, от приходите, които са влезли от тол таксата и от винетните такси, да бъдат съответно финансирани тези общини, през които се преминава и през общинска инфраструктура.

Очаква се днес парламентът да разгледа върнатите от президента Румен Радев текстове от Закона за приватизация и следприватизационен контрол. Точката влезе в седмичната програма по предложение на председателя на Народното събрание Цвета Караянчева.