Ще го има ли, няма ли: Вторият лифт в Пирин?
Секция: БЪЛГАРИЯ
31 Юли 2018 09:52
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Ще го има ли, няма ли: Вторият лифт в Пирин?

/КРОСС/ Върховният административен съд отмени промените в Плана за управление на Национален парк "Пирин", приети от кабинета в края на 2017 година. Делото беше образувано по жалби на "WWF Световен фонд за дивата природа" и на "Асоциация на парковете в България".

Икономистът Красен Станчев не е изненадан въобще от решението на ВАС да отмени промените в Плана за управление.

Два от трите основни аргумента на "зелените" бяха оборени от съда. Съдът обаче направи грешка с тълкуването на определени членове в закона. Има физическо и процедурно несъответствие. Ако наистина се цели опазването на околната среда, то трябва да има лифт, защото алтернативният транспорт вреди много повече", уточни анализаторът в "България сутрин".

По думите му това, което мобилизира хората да ходят на протести в защита на Пирин, не е основателно.

"Има няколко принципни неща, които може да се случат - ще има обжалване, което сигурно няма да издържи. Доста е вероятно да бъде прието решението на Министерския съвет от края на миналата година. Ако това не стане, ще бъде назначена екологична оценка и процесът ще продължи", допълни Станчев.

Екологът Петко Цветков е на точно противоположното мнение - съдът не трябва да допуска да се унищожава българската природа при разрешаването на строеж.

"Решението, което Министерския съвет взе в края на миналата година, не дава възможност пряко за строеж на нова писта. Многократно е казвано, че според новия план, освен втори лифт, се планира да се построят още 200 км писти и съоръжения", категоричен е Цветков пред Bulgaria ON AIR.

Според него не трябва да се взима решение на парче.

"Далеч в годините ние сме настоявали за следното - ние нямаме проблем относно втори лифт, ако е необходим. Въпросът е, че никога концесионерът не извади статистика дали има недостиг на места в първия лифт. Нека да се увеличи капацитетът на първия. Не се предприемат облекчаващи процедури за клиентите", подчерта екологът.