/КРОСС/ Виадуктът „Бебреш” на АМ „Хемус” е с 20 м по-висок от рухналия мост в Италия. Той е построен в началото на 80-те години на миналия век.
В края на 2012 година, един от специалистите, участвал в изграждането на високия 120 м виадукт, заяви пред bTV, че корозията започва да компрометира конструкцията и е нужен ремонт.
Ремонтът на виадукта вече е факт. Питаме експертите от АПИ дали корозията, въздействала на носещите колони през годините, в които той не е бил поддържан, може да го направи по-малко устойчив.
“Съоръжението е ремонтирано в периода 2013 – 2015 година като са отстранени всички повреди записани във вашия репортаж от 2012 г. Извършени са ремонтни работи по връхната конструкция, осигурено е на земетръс съоръжението. Отстранени са всички повреди и няма място за притеснение”, посочи Александър Тодоров, от Института по пътища и мостове към АПИ.
Виадуктите на „Хемус” са изчислени и изпълнени за в пъти по-големи натоварвания от необходимото и според специалистите бетон и желязо не са били пестени.
В момента ремонт тече и на втория най-висок виадукт на АМ „Хемус.”