Започна подаването на заявки за конкурса "Effie България 2018"
Секция: ИКОНОМИКА
20 Август 2018 14:34
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Започна подаването на заявки за конкурса "Effie България 2018"

/КРОСС/ За 11-а поредна година агенции и рекламодатели ще могат да вземат участие в българското издание на най- престижния в света конкурс, отличаващ ефективността на маркетинговите комуникации - "Effie Awards®", организиран у нас от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). В надпреварата ще бъдат оценени целите и постигнатите резултати от проведените рекламни кампании през изминалата година.
Конкурсът ще се проведе в периода септември-октомври 2018 г. и ще завърши със стилна гала церемония в края на ноември. От БАКА определиха три срока за подаване на заявки - 8, 15 и 23 октомври. Разликата между тях ще бъде в таксата за участие. По-ранно подадените заявки ще бъдат таксувани на по-ниска стойност.
Традиционно проекти, описващи кампании и маркетингови практики, които са доказали максимална ефективност по измерими критерии, могат да бъдат подавани в пет категории: "Стоки", "Услуги", "Промоции", "Корпоративни комуникации" и "Социална, медийна, политическа кампания". Сред условията за участие е кампаниите да бъдат реализирани в периода 1 януари 2017 г. - 30 септември 2018 г.
Тази година организаторите на конкурса Effie България предложиха нов темплейт за заявка за участие с цел по-добро представяне и възприемане на информацията. Документи и ръководство за участие могат да бъдат изтеглени от www.effiebulgaria.org. Подадените заявки ще бъдат оценявани в два кръга от независимо жури от доказали се специалисти в различни области на бизнеса. В първия кръг всяка кампания ще бъде журирана самостоятелно, без да се сравнява с останалите в категорията. През втория кръг от оценяването заявките ще бъдат разглеждани и съпоставяни по категории. При формирането на оценките най-голяма тежест ще имат показаните резултати от рекламните кампании. Ще бъдат разглеждани и оценявани и пазарната среда, стратегическата идея и реализацията й.
Най-добрите кампании ще бъдат отличени със златна, сребърна или бронзова статуетка., а финалистите и победителите в конкурса ще получат точки, с които ще бъдат класирани в международната класацията на ефективните компании и брандове The Effie Effectiveness Index®.
Вече 50 години наградите Effie са общопризнатият стандарт за измерване на успеха сред рекламните агенции и рекламодателите по света, а за маркетолозите е въпрос на гордост и престиж да притежават Effie в своето CV. България не е изключение от тази тенденция, представяйки ежегодно иновативни и интересни проекти с впечатляващи резултати.
С цел по-висока ефективност при описване на проектите, на 26 септември БАКА организират специален уъркшоп за агенции и рекламодатели с тема „Как да подготвим успешна заявка за Effie", който ще представи ценни насоки и съвети за изготвянето на кандидатурите. В него ще вземат участие водещи специалисти от пазара и представители на награждавани агенции.