Експерти: Има 5 причини за трагедията край Своге
Секция: БЪЛГАРИЯ
30 Август 2018 09:35
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Експерти: Има 5 причини за трагедията край Своге

/КРОСС/ "Забелязах, че условията за пътна безопасност в тази отсечка не са спазени. Бетонното съоръжение е изяло голяма част от пътното платно. Това нещо би могло да се реши с две стоманобетонови греди. Това е и една от основните причини за катастрофата.

Втората причина е липсата на отводнителни съоръжения по пътното платно", коментира в "Здравей, България" инж. Владимир Жиянски, пътен експерт и проектант, работил по виадуктите на "Витиня".
ой изтъкна и трета причина за инцидента, която се вижда с просто око. По думите му е редно асфалтовата настилка да има т.нар. набита фракция, която повишава сцеплението при всякакви атмосферни условия.

"Във всички опасни участъци в България трябва да има такова нещо", допълни той. Особено внимание трябва да се обърне на мостовите съоръжения и виадуктите по магистралите.
Четвъртата причина е, че поставената мантинела не върши никаква работа. В такива опасни участъци е редно да се сложат големи стоманобетонови блокове, които се наричат „Ню Джърси" и масово се прилагат в Западна Европа и в нашите съседки. За съжаление у нас все още няма задължението да бъдат поставени такива предпазни съоръжения. Ако ги имаше, автобусът нямаше да пропадне", обясни инж. Владимир Жиянски.
Като пета причина той изтъкна субективния фактор.
Какво е актуалното състояния на пътя?

"Забелязах, че условията за пътна безопасност в тази отсечка не са спазени. Бетонното съоръжение е изяло голяма част от пътното платно. Това нещо би могло да се реши с две стоманобетонови греди. Това е и една от основните причини за катастрофата. Втората причина е липсата на отводнителни съоръжения по пътното платно", коментира в "Здравей, България" инж. Владимир Жиянски, пътен експерт и проектант, работил по виадуктите на "Витиня".

Протестиращите в Своге: Не направиха пътя за това движение (ВИДЕО+СНИМКИ)

Той изтъкна и трета причина за инцидента, която се вижда с просто око. По думите му е редно асфалтовата настилка да има т.нар. набита фракция, която повишава сцеплението при всякакви атмосферни условия.

"Във всички опасни участъци в България трябва да има такова нещо", допълни той. Особено внимание трябва да се обърне на мостовите съоръжения и виадуктите по магистралите.

Лабораторията, тествала асфалта, е собственост на "Трейс груп"

„Четвъртата причина е, че поставената мантинела не върши никаква работа. В такива опасни участъци е редно да се сложат големи стоманобетонови блокове, които се наричат „Ню Джърси" и масово се прилагат в Западна Европа и в нашите съседки. За съжаление у нас все още няма задължението да бъдат поставени такива предпазни съоръжения. Ако ги имаше, автобусът нямаше да пропадне", обясни инж. Владимир Жиянски.

Като пета причина той изтъкна субективния фактор.

Нанков: Ще проверим всички, участвали в ремонта на пътя край Своге

"Не е нормално на шест месеца да се проверява техническото състояние на автобуса, а да не се провеждат курсове за шофьорите. В дадения случай шофьорът на автобуса е попаднал в нестандартна ситуация и при условие, че не е обучен, това е и крайният резултат", на мнение е Жиянски.

По думите му заради това са нужни регулярни курсове за шофьорите. "При полагането на асфалт трябва да се съобразяваме с натоварените условия по българките пътища. Инцидентът не би се случил, ако се бяха положили други технологии, които вече съществуват. Полимерите повишават качествата на асфалтовата смес", обясни експертът в производството на асфалтови смеси Иван Стателов.