Българските автомагистрали –пътища убийци.Кражбата на века!
Секция: Коментари
03 Септември 2018 13:39
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Българските автомагистрали –пътища убийци.Кражбата на века!

/КРОСС/ Капка по капка – вир;

милион по милион – милиард;

лот по лот -2, 3, 5,10…милиарда…

И като заваля , та цяла неделя (близо 30 години)!

Тихо, кротко, ден и нощ.

Вали, вали, вали – напои хубаво майката земя …

Но този тих есенен дъждец тази година поизбърза и падна в разгара на лятото, точно когато родните ни депутати блажено се припичаха под жаркото августовско слънце.

Паднаха и главите на трима министри – просто ей така.., за курбан. Така и не стана ясно какви са точните мотиви за това показно жертвоприношение.

А преди това дъждецът отми постния асфалтец, положен от Трейс доста икономично, като за Бог да прости, за скромните 23 млн.

Бог да прости и 17-те жертви на зверската катастрофа край Своге и да поживи оцелелите 26, които берат душа в няколко софийски държавни, т.е. оставени на доизживяване, които също берат душа, болници.

Въпросът е: къде са парите, в чии джобове потънаха милиардите, превърнали се в луксозни имоти по цял свят, в яхти, самолети и бентлита?

Публична тайна е, че до 80% от публичните средства, т.е. от нашите пари, отделени от залъка на всеки българин за пътна инфраструктура, се крадат. Затова и асфалтецът е оглозган, постен и хлъзгав.  Затова карането в дясната лента по българските „автомагистрали“ е незабравимо изживяване и за водачи, и за пътници в МПС, сравнимо единствено с морска разходка с джет при 1,5 – 2 бала вълнение.

Разликата е, че след подобно „изживяване“ е наложително да посетите личния си стоматолог... Затова при всяко пътуване от София до Бургас човек може да види поне по 2-3 коли и ТИР-ове обърнати на таван – апропо, ако прекосите Европа нашир и надлъж няма да видите нито едно подобно ПТП. И констатациите са винаги едни и същи – несъобразена с пътните условия скорост (Защо тогава по автомагистралите в Германия няма ограничение на скоростта?). С други думи, вина винаги носят шофьорите. КАТ-аджиите добре са си научили урока…

Дали пък наистина причината не е в “лошия човешки мат‘риал”, както каза премиерът?

А статистиката е ужасяваща – през последните 30 години, в които се наляха десетки милиарди за пътища и магистрали, десетки хиляди изгубиха живота си именно по тези “ремонтирани“ или новопостроени пътища.

Дадохме повече жертви отколкото във войни, въстания и революции в новата ни българска история, след Освобождението.

Остават два въпроса: предният, къде са парите и вторият – кога ще бъде назначен независим международен одит, който да провери качеството на изградените пътища и магистрали?

P.S. Според всички български и чужди експерти, най-важният, водещият фактор за безопасността на движението по пътищата е състоянието на пътната инфраструктура.

Автор: Борис Аврамов