Все повече потребители си вземат "почивка" от Facebook
Секция: Технологии
08 Септември 2018 13:21
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Все повече потребители си вземат "почивка" от Facebook

/КРОСС/ Все повече потребители започват да намаляват осезаемо и съзнателно времето, което прекарват в социалната мрежа. Проучване на Pew Research Center посочва, че 42% от американските потребители са си взели почивка от сайта през последната година, а 74% са предприели някакви мерки за намаляване на времето, което прекарват в него.
Общо 54% са ограничили настройките за достъп до профилите им, а 26% дори са изтрили мобилното приложение на Facebook от телефона си. Проучването е направено в края на май и началото на юни т.г. Неговата цел е да провери настроенията на потребителите след поредицата от скандали около компанията и личните данни.
Намаляването на интереса на потребителите към Facebook обаче не е свързано чак толкова със скандалите. Социалната мрежа затвърждава и ускорява тенденцията, че не може да задържи интереса на по-младите потребители. Средно 44% от потребителите на възраст между 18 г. и 29 г. са изтрили мобилното приложение, което е над двойно и тройно повече спрямо следващите възрастови групи.

Към неспособността на Facebook да задържи интереса се прибавят и скандалите. Те може да нямат основна роля, но са капката, която прелива чашата и мотивира потребителите да се откажат от социалната мрежа или най-малкото да ограничат значително нейната употреба.

Facebook се опитва да контрира тази тенденция с активно участие в дебатите за защита на личните данни и борбата срещу фалшивите новини. В повечето случаи обаче това води до още публични критики към компанията, както се случи по-рано тази седмица по време на изслушването на оперативния ѝ директор Шерил Сандбърг в американския Конгрес.
Освен това Facebook разчита и на нови функции и услуги. Компанията работи по услуга за онлайн запознанства, която ще е хем част от Facebook, хем отделна от личния профил. Освен това залага повече и на онлайн видеото и се стреми да бъде по-голям конкурент на YouTube. За сега обаче тези функции и услуги се реализират твърде бавно, за да могат да имат някаква роля в задържането на интереса на потребителите.